شناسه خبر : 34595

اختصاصی چابک آنلاین؛

آمارهایی که فینال لیگ قهرمانان از خود بر جای گذاشت

از رکورد شکنی پپ تا رد شدن هالند از روی رونالدو

آمارهایی که فینال لیگ قهرمانان از خود بر جای گذاشت

پپ با قهرمانی در فینال روز شنبه تعداد جام هایش را به عدد ۳۵ رساند و از لوچسکو رومانیایی (۳۴) پیشی گرفت، حالا فقط یک سرمربی بالاتر از پپ قرار دارد و او فرگوسن اسکاتلندی با ۴۹ جام است.

چابک آنلاین، ایمان گودرزی، رسیدن به تعداد جام های سر الکس شاید کمی رویایی به نظر برسد اما پپ هنوز 52 سال دارد و با توجه به روندی که پیش گرفته بعید نیست بتواند به تنهایی خود را صاحب این رکورد کند. 

در مورد تعداد جام ها همیشه بحث کیفیت و کمیت مطرح بوده است، مثلا لوچسکو در ویترین افتخاراتش لیگ قهرمانان ندارد!

 از طرفی سرمربیان زیادی هستند که کیفیت جام هایشان نسبت به کمیت آنها بسیار بالاتر است.

علاوه بر این، پپ با دو قهرمانی در این لیگ جز پرافتخارترین مربیان این رقابت ها به حساب نمی‌آید، زیرا بالاتر از او باب پیزلی (لیورپول، 77، 78 و 81)، زین الدین زیدان (رئال مادرید، 16، 17 و 18) و کارلو آنچلوتی با چهار قهرمانی (میلان 2003 و 2007 و رئال 2014 و 2022) حضور دارند.

رکورد دیگری که پپ به آن رسید، این است که او ششمین سرمربی تاریخ است که با دو تیم مختلف قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده است.

 ارنست هاپل (فاینورد-هامبورگ)؛ اوتمار هیتسفلد (بوروسیا دورتموند-بایرن)؛ خوزه مورینیو (پورتو و اینتر)؛ یوپ هاینکس (رئال مادرید - بایرن)؛ کارلو آنچلوتی (میلان و رئال مادرید) و خود پپ گواردیولا (بارسلونا - منچستر سیتی.)

علاوه بر این، پپ به دومین سه گانه تاریخی خود بعد از بارسا در فصل 09-2008دست یافت.

 این سر مربی آخرین بار در فصل 2010-11 موفق به بالا بردن این جام شده بود، جایی که تیم فوق العاده هماهنگ بارسلونا با حضور مسی، ژاوی، اینیستا و داوید ویا به این عنوان دست یافته بودند. 

رقابتی که نشان داده همیشه برای بردنش به بهترین ها نیاز است و حالا سرمربی کاتالانی در ویترین افتخاراتش سه لیگ قهرمانان دارد. 

جام های پپ؛

۳ قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا

۵ قهرمانی لیگ برتر انگلیس

۳ قهرمانی بوندس لیگا

۳ قهرمانی در سوپرجام اروپا

۲ قهرمانی در جام حذفی آلمان

۲ قهرمانی در جام حذفی انگلیس

۲ قهرمانی در جام حذفی اسپانیا

۴ قهرمانی در جام اتحادیه انگلیس

۳ قهرمانی در سوپرجام اسپانیا

هالند به رکورد رونالدو رسید

پیروزی منچسترسیتی در لیگ قهرمانان مقابل اینترمیلان باعث شد ارلینگ هالند با رکورد تاریخی کریستیانو رونالدو در سال 2008 برابری کند.

تنها دو بازیکن در تاریخ فوتبال انگلیس موفق شدند که در کنار قهرمانی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان اروپا، آقای گل هر دو رقابت نیز بشوند. 

کریستیانو و هالند تنها دو فوتبالیست تاریخ فوتبال انگلیس هستند که به این عنوان دست پیدا کردند.

آمار کریستیانو در 2007/8

گل های لیگ برتر: 31

گل های لیگ قهرمانان اروپا: 8

قهرمان لیگ برتر با منچستریونایتد

قهرمان لیگ قهرمانان با منچستریونایتد

جایزه بهترین فوتبالیست سال FWA

آمار هالند در سال 2022/23

گل های لیگ برتر: 36

گل های لیگ قهرمانان اروپا: 12

قهرمان لیگ برتر با منچستریونایتد

قهرمان لیگ قهرمانان با منچستریونایتد

جایزه بهترین فوتبالیست سال FWA

اولین فصل حضور هالند در سیتی به رویایی ترین شکل ممکن به پایان رسید، آنها حالا پس از کسب سه گانه این فرصت را دارند تا جام های مرتبط خود به این فصل را به ششگانه برسانند. 

مهاجم نروژی در فصل 2022/23 در تمامی رقابت‌ها 52 گل و 9 پاس گل به ثبت رساند که برای اولین فصل حضورش در این تیم آمار بدی نیست.

پس از برابری با رکورد تاریخی کریستیانو رونالدو، به نظر می رسد که باید خودمان را برای رکورد شکنی های بیشتر این بازیکن در اروپا آماده کنیم. 

هم سه‌گانه هم جام جهانی!

با قهرمانی امشب منچسترسیتی، خولیان آلوارز به اولین بازیکن تاریخ در فوتبال تبدیل شد که در یک فصل جام جهانی و سه‌گانه را فتح می‌کند.

 ستاره 23 ساله آرژانتینی پس از ایستادن بر بام فوتبال دنیا با آلبی‌سلسته، جام‌ها را یکی پس از دیگری با منچسترسیتی درو کرد و موفق به کسب سه‌گانه با این باشگاه شد. 

آلوارز همچنین دهمین بازیکن تاریخ فوتبال به حساب می‌آید که در یک فصل جام جهانی و لیگ قهرمانان اروپا را از آن خود می‌کند.

 

ارسال نظر