شناسه خبر : 34105

اختصاصی چابک آنلاین؛

حمایت اسپانسر والنسیا از وینیسیوس جونیور

حمایت اسپانسر والنسیا از وینیسیوس جونیور

اسپانسر والنسیا، "پوما"، حمایت رسمی خود را از وینیسیوس جونیور وینگر رئال مادرید پس از آزار نژادپرستانه در جریان بازی یکشنبه اعلام کرد.

چابک آنلاین، ایمان گودرزی، وینیسیوس پس از اینکه در بازی یکشنبه مورد اهانت های نژادپرستانه هواداران والنسیا قرار گرفت اسپانیا را به نژاد پرستی متهم کرد.

مهاجم برزیلی با اشاره به هوادارانی که به او توهین کردند، 10 دقیقه از بازی کردن دست کشید و بعد از آن با هواداران والنسیا درگیر و در نهایت به اخراج او منتهی شد و رئال نیز بازی را 1-0 باخت. 

پوما که حامی مالی والنسیا و لالیگا است، در بیانیه‌ای اعلام کرد:«ما در پوما نژادپرستی را تحمل نمی‌کنیم، تبعیض را به هر شکلی محکوم می‌کنیم و با وینیسیوس جونیور و جامعه جهانی فوتبال در محکومیت رویدادهای رخ داده در مستایا اعلام همبستگی می‌کنیم.»

بانک اسپانیایی سانتاندر که قرارداد اسپانسری او در لالیگا در پایان فصل تمام می‌شود نیز حمایت خود را اعلام کرد. دربیانیه این بانک آمده است: «سانتاندر قویاً هرگونه نژادپرستی و تبعیض را به هر شکلی که باشد رد می کند.»

لوئیس روبیالس، رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا، اعتراف کرده که فوتبال اسپانیا با مشکل نژادپرستی مواجه است. 

بعد از اینکه رئیس‌جمهور برزیل، فیفا و ستاره‌های ورزشی دیگر مانند کیلیان امباپه، مهاجم فرانسوی، ریو فردیناند و لوئیس همیلتون راننده فرمول یک از وینیسیوس حمایت کردند، لالیگا برای مبارزه بیشتر با نژادپرستی تحت فشار قرار گرفته است.

وینیسیوس با انتشار پستی در شبکه های اجتماعی توهین های نژاد پرستی را غیر انسانی خواند و از مسئولان لالیگا خواست که در این مورد پاسخگو باشند.

 

ارسال نظر