شناسه خبر : 33995

اختصاصی چابک آنلاین؛

ژاوی و بارسا به بن بست رسیدند؟

ژاوی و بارسا به بن بست رسیدند؟

درحالی که بارسلونا شرایط اقتصادی سختی را پشت سر می‌گذارد، مربی درخواست افزایش حقوق قابل توجه داده است.

چابک آنلاین،ایمان گودرزی، درابتدای ماه مارس، خوان لاپورتا به صورت عمومی اعلام کرد می‌خواهد قرارداد ژاوی هرناندز را تمدید کند. 

این تیم  در آن مقطع به تازگی در بازی رفت نیمه نهایی جام حذفی مقابل رئال مادرید به یک نتیجه عالی دست یافته بود و درلالیگا نیز اختلاف قابل توجهی با آنها ایجاد کرده بود. 

همه چیز تا این اواخر خوب پیش می‌رفت که خبری هواداران و باشگاه را در شوک فرو برد. 

چند هفته پیش اولین جلسه ای بین مدیریت ورزشی بارسلونا و ایجنت سرمربی برگزار شد تا پیشنهاد تمدید باشگاه به صورت رسمی ارائه شود. 

با توجه به پیشنهاد ارائه شده قرار است قرارداد ژاوی تا 2026 و پایان ریاست لاپورتا ادامه داشته باشد، اما همه چیز به این سادگی نخواهد بود.

وقتی مذاکرات به صورت جدی شروع شد دو طرف متوجه شدند که اختلافات برای رسیدن به توافق بسیار زیاد است. ژاوی درخواست افزایش حقوق بسیار بالایی نسبت به دریافتی فعلی خود دارد. 

به گفته برخی منابع، درخواست فعلی او دو برابر دستمزد حال حاضر سرمربی اسپانیایی است و در حالی که باشگاه شرایط اقتصادی خوبی ندارد مذاکرات کمی به چالش کشیده شده است. 

با نگاهی به دستمزدهای سرمربیان تیم های بزرگ اروپا مانند سیمئونه، گواردیولا و حتی کلوپ نمی توان در خواست ژاوی را غیر منطقی دانست. 

سرمربی لیورپول که در لیست پر درآمدترین سرمربی های جهان سوم است سالانه بیش از 17 میلیون یورو دریافتی دارد اما درخواست ژاوی بسیار کمتر است.

ژاوی یک سال و نیم پیش ریسک بزرگی برای آمدن به بارسلونا انجام داد و برای اینکه بتواند با بارسلونا قرارداد ببندد نیمی از مبلغ فسخ قراردادش را خودش پرداخت کرد. 

السد برای آزادی سرمربی خود 5 میلیون یورو درخواست کرد و این مبلغ نصف،  نصف بین باشگاه و ژاوی پرداخت شد. 

در چند روز آینده جلسات جدیدی برای ادامه مذاکرات برگزار خواهد شد و با توجه به اینکه یک سال دیگر از قرارداد او باقی مانده است، عجله ای وجود ندارد.

 

ارسال نظر