شناسه خبر : 46757

استعلام خلافی خودرو با استفاده از کد دستوری USSD

استعلام خلافی خودرو با استفاده از کد دستوری USSD

استعلام خلافی خودرو و پرداخت به موقع آن از توقیف خودرو و افزایش جریمه جلوگیری می‌کند.

برای استعلام خلافی خودرو می‌توانید از روش‌های حضوری و غیرحضوری استفاده کنید. سامانه‌های پیامکی، اپلیکیشن‌ها، کد دستوری USSD، تماس تلفنی، دفاتر پلیس +10 و سایت پلیس راهور از روش‌هایی هستند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها استعلام تخلفات رانندگی خود را دریافت نمایید. در ادامه قصد داریم روش‌های دریافت خلافی خودرو را برای شما شرح دهیم.

استفاده از کد USSD برای استعلام خلافی خودرو

برای استعلام و پرداخت خلافی خودرو با کد USSD و بدون نیاز به اینترنت باید کد دستوری *110# را با تلفن همرا‌ه خود شماره‌گیری کنید. سپس از میان گزینه‌های موجود استعلام خلافی خودرو را انتخاب نمایید. در این روش شما برای دریافت خلافی خودرو باید کد VIN درج شده در پشت کارت خودروی خود را وارد کنید تا استعلام خلافی خودرو برای شما ارسال شود.

کد VIN را چگونه پیدا کنیم؟

شماره VIN در پشت کارت وسایل نقلیه درج می‌شود و حاوی اعداد و حروف انگلیسی است. این شماره به صورت منحصر به فردی برای وسایل نقلیه صادر می‌شود و برای شناسایی خودروها در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.  با استفاده از کد VIN مشخصات مربوط به خودرو مانند سال تولید، مدل و کشور سازنده قابل تشخیص است.

5 روش استعلام خلافی خودرو

علاوه‌بر کد USSD می‌توان از روش‌های دیگری نیز برای استعلام خلافی خودرو استفاده کرد. این روش‌ها به شرح زیر هستند.

1.دریافت خلافی خودرو با تماس تلفنی

در این روش برای استعلام خلافی خودرو باید با شماره 88288888 تماس بگیرید و شماره VIN درج شده در پشت کارت خودرو خود را وارد نمایید.

2.استعلام خلافی خودرو با پیامک

در روش دریافت پیامکی استعلام خلافی خودرو باید کد VIN خودرو را به یکی از شماره‌های زیر ارسال کنید:

  • 30005151
  • 110005151
  • 1101202020

3.استفاده از سایت راهور120 برای دریافت خلافی خودرو

دریافت خلافی از سایت راهور120 با انجام مراحل زیر انجام می‌شود:

  • به سامانه راهور120 وارد شوید.
  • استعلام تخلفات رانندگی را از میان گزینه‌های موجود انتخاب کنید.
  • اطلاعاتی مانند کد ملی، کلمه عبور و کد امنیتی خود را در سامانه سخا وارد کنید. اگر در این سامانه ثبت نام نکرده‌اید، ابتدا باید مراحل ثبت نام خود را وارد کنید.
  • شماره بارکد خودرو را وارد و استعلام خلافی خودرو را دریافت نمایید.

4.استعلام خلافی خودرو با استفاده از اپلیکیشن‌های موبایل

نرم‌افزارهای موبایل بسیاری برای دریافت استعلام خلافی خودرو وجود دارد. این اپلیکیشن‌ها معمولا امکان پرداخت خلافی خودرو را نیز در دسترس شما قرار می‌دهند. اگر تصمیم دارید از اپلیکیشن‌های موبایل برای دریافت خلافی خودرو استفاده کنید، ابتدا مطمئن شوید که اپلیکیشن مورد استفاده معتبر است.

5.استعلام خلافی خودرو با مراجعه حضوری ب مراکز پلیس +10

مراجعه حضوری یکی از قدیمی‌ترین روش‌های دریافت خلافی خودرو است. در این روش افراد برای دریافت خلافی باید به دفاتر پلیس+10 مراجعه نمایند. برای دریافت استعلام خلافی خودرو از دفاتر پلیس+10 باید اصل کارت شناسایی مالک خودرو، سند مالکیت و بیمه شخص ثالث را ارائه دهید.

نکات مهم در مورد استعلام و پرداخت خلافی خودرو

photo_2024-03-04_09-02-49

استعلام خلافی خودرو با کد USSD

پرداخت خلافی خودرو از اهمیت زیادی برخوردار است. عدم پرداخت به موقع خلافی خودرو منجر به جریمه و بیشتر و توقیف خودرو خواهد شد. خوشبختانه شرایط پرداخت قسطی خلافی خودرو برای همه فراهم شده است. به همین دلیل لازم است در استعلام و پرداخت خلافی خودرو به نکات زیر توجه کنید:

  • خلافی خودرو را به صورت منظم پرداخت نمایید. در صورت عدم پرداخت خلافی بعد از 60 روز، مبلغ جریمه شما دو برابر خواهد شد.
  • سایت راهور 120 با یک هفته تاخیر اطلاعات خلافی خودرو را در اختیار شما می‌گذارد.
  • برای دریافت استعلام خلافی خودرو باید بارکد و کد VIN خودرو را داشته باشید.
  • دقت داشته باشید که بیمه شخص ثالث شما دارای اعتبار باشد و اگر در دریافت غیرحضوری خلافی خودرو با مشکلی مواجه شدید حتما به صورت حضوری اقدام نمایید.

اهمیت استعلام خلافی خودرو

با توجه به اجباری بودن بیمه شخص ثالث، احتمالاً افراد بسیار زیادی این احتمال را می‌دهند که بیشترین میزان فروش و حق بیمه تولیدی مربوط به این بیمه‌نامه است؛ اما این‌طور نیست! بر اساس آمار منتشر شده از دفتر برنامه‌ریزی و امور فنی معاونت طرح و توسعه بیمه مرکزی، در ۹ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱، ارزش حق بیمه تولیدی شرکت‌ها بیش از ۱۲۶،۰۰۰ میلیارد تومان محاسبه شده‌است.

در این بین، رتبه اول تولید حق بیمه با ۳۸،۱۹۶ میلیارد تومان فروش، به بیمه‌های درمانی می‌رسد؛ رتبه دوم نیز با ۳۷،۶۸۹ میلیارد تومان فروش، متعلق به بیمه شخص ثالث است. رشته بیمه‌های دیگر با اختلاف بسیار زیاد، در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند.

اگر به دلیل عدم پرداخت خلافی، خودروی شما توقیف شود، باید علاوه بر جریمه‌های موجود حتما هزینه‌های پارکینگ و ترخیص را نیز پرداخت کنید. در صورتی که خلافی خودروی شما بیش از 3 میلیون تومان باشد، خودرو توسط ماموران راهنمایی و رانندگی توقیف خواهد شد. دقت داشته باشید که برای ترخیص خودرو حتما باید بیمه‌نامه معتبر شخص ثالث را نیز به همراه مدارک ارائه دهید.

در این مقاله در مورد روش‌های استعلام خلافی با شما صحبت کردیم. با استفاده از این روش‌ها خلافی خودرو خود را به صورت منظم دریافت نمایید تا با مشکلاتی مانند توقیف خودرو رو به رو نشوید.

 

ارسال نظر