سالانه ۱۰ تن از روستاییان همدان به علت واژگونی تراکتور فوت می‌کنند

سالانه  ۱۰ تن از روستاییان همدان به علت واژگونی تراکتور فوت می‌کنند

رییس پلیس راه استان همدان گفت: واژگونی تراکتور در مسیر روستایی «اقچلو» از توابع شهرستان کبودراهنگ سبب مرگ راننده جوان این وسیله نقلیه کشاورزی شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ رضا عزیزی بیان کرد: راننده تراکتور در حال حمل کود با تریلی یدک به سمت روستا بود که به علت تردد با سرعت بالا در سر پیچ ابتدا تریلی واژگون شده و واژگونی تریلی نیز سبب بر هم خوردن تعادل تراکتور و واژگونی آن شد.

وی اضافه کرد: هر ساله هشت تا ۱۰ تن از روستاییان به علت واژگونی تراکتور در جاده های بین روستایی یا در اراضی کشاورزی جان خود را از دست می دهند و این وسیله نقلیه به علت نداشتن حفاظ و کمربند ایمنی بسیار برای راننده آن ناایمن است.

رییس پلیس راه استان همدان ادامه داد: مهمترین علت واژگون شدن این وسیله نقلیه نداشتن کمک فنر است به گونه ای که در صورت وارد آمدن ضربه ای شدید به چرخ ها و انحراف فرمان به علت نداشتن کمک فنر به سرعت واژگون می شود.

سرهنگ عزیزی اظهار داشت: تردد با سرعت مطمئنه، پرهیز از حضور در اراضی دارای شیب شدید برای شخم زمین و پرهیز از تردد با سرعت بالا در پیچ ها می تواند از بروز واژگونی تراکتور جلوگیری کند در غیر اینصورت شاهد واژگونی تراکتور، پرت شدن راننده به خارج از خودرو و جان باختن آن به علت برخورد سر با جسم سخت یا قرار گرفتن و له شدن در زیر تراکتور خواهیم بود.

وی بیان کرد: درصد بالایی از رانندگان تراکتور به علت حضور نداشتن پلیس در مسیرهای فرعی و روستایی  گواهینامه و بیمه نامه ندارند همچنین این وسیله نقلیه تک سرنشین بوده در حالیکه بیشتر مواقع چند نفر بر روی بدنه آن سوار می شوند.

استان همدان دارای پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع راه است.

 

ارسال نظر