شناسه خبر : 21728

حمایت ۱۳.۶ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین

حمایت 13.6 میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین

رئیس‌جمهور آمریکا پس از گذشت بیست‌ ویک روز از درگیری‌های روسیه و اوکراین، اعلام کرد ۱۳.۶ میلیارد دلار کمک‌های نظامی به اوکراین اختصاص داده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، با فرارسیدن روز بیست‌ویکم از درگیری‌های نظامی ارتش روسیه در شرق اوکراین، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد ۱۳.۶ میلیارد دلار کمک‌های نظامی به اوکراین اختصاص داده است. این درحالی است که با مداخلات آمریکا و غرب، روابط روسیه و اوکراین که پس از الحاق شبه‌جزیره کریمه به روسیه دچار تنش شده بود، به درگیری نظامی منجر شد. اما رئیس‌جمهور اوکراین کشور‌های غربی را مقصر مرگ مردمش دانسته است.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ روز گذشته (سه‌شنبه) اعلام کرد ۱۰۰ اتوبوس حامل غیرنظامیان شهر سومی را به سمت پوتلاوا در مرکز اوکراین ترک کردند. دستیار رئیس‌جمهور اوکراین با بیان این‌که حدود ۲۰ هرار نفر از ماریوپل اوکراین تخلیه شدند، اعلام کرده است مذاکرات اوکراین و روسیه روز چهارشنبه از سر گرفته می‌شود.

آمریکا و غرب با دادن وعده‌هایی به اوکراین مبنی بر عضویت اوکراین در پیمان ناتو، نیرو‌های نظامی‌شان را در اروپای شرقی و تا نزدیکی مرز‌های روسیه آورده و اقدام به تحریک مسکو کرده‌اند؛ آن‌ها همچنین تحریم‌های گسترده‌ای علیه مقامات و مؤسسات روسی وضع کرده‌اند. وزیر امور خارجه تایوان اعلام کرده است که موضع آمریکا نسبت به تحولات اوکراین نگران‌کننده است و زنگ خطری برای آینده این جزیره به حساب می‌آید.

روسیه اعلام کرده است حمله به شرق اوکراین با هدف غیرنظامی کردن دونباس و دور کردن تهدیدات نظامی آمریکا و ناتو از مرز‌های روسیه و به درخواست رؤسای‌جمهور دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین انجام شده است.

ارسال نظر