شناسه خبر : 21708

۶۰ درصد شرکت‌های کره‌ای از بحران اوکراین آسیب دیده‌اند

۶۰ درصد شرکت‌های کره‌ای از بحران اوکراین آسیب دیده‌اند

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد از هر ۱۰ شرکت بزرگ در کره‌جنوبی، ۶ شرکت به دلیل جهش قیمت کالاها ناشی از جنگ روسیه و اوکراین آسیب دیده‌اند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، این پژوهش که از ۱۵۳ شرکت بزرگ از بین یک هزار شرکت کره‌ای انجام شده نشان می‌دهد ۶۰.۸ درصد از آنها اعتقاد داشته‌اند که بحران اوکراین بر کسب و کار آنها تاثیر منفی گذاشته است.

به طور مشخص، حدود ۹۰ درصد از این کسب و کارها گفته‌اند که هم با روسیه و هم با اوکراین روابط تجاری داشته و فکر می‌کنند این بحران تاثیری منفی بر مدیریت آنها داشته است.

فدراسیون صنایع کره که برای صنایع خانوادگی این کشور رایزنی می‌کند، این تحقیق را بین روزهای دوم ماه مارس تا روز جمعه گذشته انجام داده است.

براساس یافته‌های این پژوهش، ۵۱ درصد از این شرکت‌ها به طور منفی شاهد تاثیرات این درگیری از جمله افزایش بهای نفت و دیگر مواد خام مورد نیاز تولید هستند.

۱۸ درصد از مشارکت کنندگان به تاثیرات منفی مانند نرخ مبادله ارز و دشواری‌های مالی اشاره کرده و ۱۵.۱ درصد دیگر نیز گلوگاه ها و توقف در تولید را یادآور شده‌اند.

بعلاوه ۹۴ درصد از این شرکت ها انتظار افزایش بهای مواد خام و قطعات را داشته اند و درمقابل می‌گویند بهای تمام شده کالا و فروش نیز افزایش خواهد یافت.

براساس این تحقیق، ۵۴ درصد از شرکت‌های کره‌ای اعتقاد داشته‌اند که افزایش بهای مواد خام، باعث افزایش قیمت تمام شده با میانگین ۶.۱ درصد خواهد شد.

ارسال نظر