شناسه خبر : 21687

روسیه بدون پرداخت اجاره مالک هواپیماهای اجاره ای می شود

روسیه بدون پرداخت اجاره مالک هواپیماهای اجاره ای می شود

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه قانونی را امضا کرد که به خطوط هوایی روسیه اجازه می‌دهد کنترل هواپیماهای خارجی اجاره شده را در دست بگیرند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه قانونی را امضا کرد که به خطوط هوایی روسیه اجازه می‌دهد کنترل هواپیماهای خارجی اجاره شده را در دست بگیرند.

تحریم‌های اعمال شده علیه مسکو پس ازدرگیری روسیه و اوکراین، به شرکت‌های لیزینگ تا ۲۸ مارس فرصت داده است تا خود را از معامله با خطوط هوایی روسیه رها کنند. تحریم‌ها علیه بخش هوانوردی روسیه، سایه سنگینی بر کل بخش هوانوردی جهانی و نه تنها بر شرکت‌های روسی، به‌ویژه سازندگان، شرکت‌های لیزینگ و بیمه و ارائه‌دهندگان تعمیر و نگهداری خطوط هوایی روسی مانند Aeroflot، S7 Airlines و AirBridgeCargo انداخته است.

خطوط هوایی روسیه به شدت به اجاره هواپیما از ایرباس و بوئینگ متکی است و شرکت‌های هواپیمایی روسی دارای ۹۸۰ هواپیمای مسافربری در خدمت هستند که ۷۷۷ فروند از آنها اجاره‌ای هستند که شامل ۵۱۵ هواپیما با ارزش بازار حدود ۱۰ میلیارد دلار است که از شرکت‌های اروپایی و آمریکایی اجاره شده است.

اتحادیه اروپا به شرکت‌های چارتر هوایی تا پایان ماه مارس فرصت داده است تا قراردادهای موجود در روسیه را فسخ کنند، اما بازیابی هواپیماها به دلیل ممنوعیت حریم هوایی، مشکلات احتمالی در انتقال پرداخت‌های مالی از طریق سوئیفت و نگرانی‌های قبلی که دولت روسیه این ناوگان را ملی می‌کند یا آنها را برای استفاده به عنوان قطعات یدکی برچیده می‌کند.

ارسال نظر