شناسه خبر : 33868

اختصاصی چابک آنلاین؛

کریستیانو برای پیشرفت فوتبال عربستان کافی نیست؟

کریستیانو برای پیشرفت فوتبال عربستان کافی نیست؟

شکی وجود ندارد که ستاره پرتغالی،سطح لیگ عربستان را بالا برده، اما به نظر می‌رسد برای اینکه این لیگ به محبوبیت بیشتری دست پیدا کند به چیزهای بیشتری جز رونالدو نیاز دارد.

چابک آنلاین، ایمان گودرزی، زمانی که کریستیانو رونالدو در ابتدای سال 2023 به عربستان سعودی نقل مکان کرد و به النصر پیوست، همه نگاه ها به این کشور بود تا ببینند این ملی پوش پرتغالی و یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال در لیگی که کمتر مورد توجه قرار می گیرد، چه شرایطی خواهد داشت.

النصرکه در زبان عربی به معنای «پیروزی» است، از 800000 فالوور در اینستاگرام به بیش از 14 میلیون نفر رسید و لباس باشگاه در نقاط مختلف جهان نمایش داده شد.

با توجه به گزارش های منتشر شده، او در حالی در لیگ برتر عربستان بازی می کند که سالانه 173 میلیون پوند درآمد دارد.

درحالیکه بسیاری از دیدن تاثیر او کنجکاو شده بودند، عبدالمجید الاراک، یکی از هواداران  قدیمی النصر، در ابتدای حضور رونالدو در عربستان با تردید در این مورد صحبت می‌کرد اما حالا نظرش را تغییر داده است. 

الاراک در مصاحبه‌ای گفت: «هیچ شکی ندارم که او سطح لیگ را بالا برده است؛ من مدت زیادی است که هوادار النصر هستم، مدیران و بازیکنان زیادی را دیده ام که می آیند و می روند. خیلی اوقات به نظر می رسید که بازیکنان فقط برای گرفتن چک های خود اینجا هستند و صادقانه بگویم، من می ترسیدم که دقیقاً در مورد رونالدو هم همینطور باشد. دستمزد رونالدو ممکن است به طور غیرقابل تصوری بالا باشد، اما میل او برای برنده شدن با آن مطابقت دارد.»

الاراک اعتراف می کند: «آنچه در مورد کریستیانو فکر می کردم یک اشتباه بزرگ بود. 

او حتی از اولین بازی دوستانه تعهدش به این تیم را نشان داده است. 

او همچنان مشتاق پیروزی در هر بازی است، مشتاق شکستن رکوردها. می توانید شور و شوق را در چهره او ببینید. او می خواهدتاریخ را اینجا بازنویسی کند.»

خالد العرفاح، روزنامه‌نگار سعودی نیز با این موضوع موافق است و می‌گوید که سطح لیگ برتر عربستان با آمدن رونالدو به طرز محسوسی بهبود یافته است. 

به گفته او، بازیکنان تلاش بیشتری می‌کنند تا این بازیکن 38 ساله را در بازی‌ها متوقف کنند که همین موضوع منجر به افزایش کیفیت لیگ در سطح جهانی می‌شود.

العرفاح درمصاحبه‌ای گفت: «وقتی بازیکنان النصر تمرینات کریستیانو را می بینند، سعی می کنند با سطح بالای او برابری کنند. 

این در مورد اعتماد به نفس است. 

حال و گذشته آنها را تماشا کنید، می توانید ببینید که چقدر پیشرفت کرده اند و واقعاً با تمام وجود بازی می‌کنند.»

روزنامه نگار سعودی ادامه داد:«همین امر در مورد رقبا نیز صدق می کند. 

من اخیراً با لوئیز گوستاوو صحبت کردم و او به من گفت که از زمان آمدن رونالدو، اکثر تیم‌ها برای بازی مقابل النصر 200 درصد تلاش می‌کنند. این منطقی است. 

وقتی یک بازی انجام می دهید و می دانید که مردم در سراسر جهان شما را تماشا می کنند، همه تلاش خود را در زمین انجام می‌دهید. 

این باعث می شود مسابقات لیگ برتر عربستان بهتر شود.»

با این حال، کریس مک هاردی، مجری رادیویی چشم دوبی و مفسر لیگ حرفه‌ای امارات متحده عربی، می‌گوید برای افزایش محبوبیت لیگ عربستان در دراز مدت به چیزی بیشتر از رونالدو نیاز است.

لیونل مسی اخیراً به این لیگ لینک شده است.

همچنین افراد دیگری مانند سرخیو بوسکتس و لوکا مودریچ نیز می توانند روزهای پایانی دوران بازی خود را در کنار یا مقابل رونالدو بازی کنند. 

مک هاردی می‌گوید: «آمدن رونالدو یک انتقال جذاب و بزرگ فقط برای چند هفته بود، اما اکنون آن شور و شوق آمدن رونالدو تا حد زیادی فروکش کرده  است. 

اگر بازیکنی همچنان توانایی حضور در لیگ قهرمانان اروپا راداشته باشد بسیار سخت است به عربستان بیاید و برای محبوبیت و تغییر بیشتر این لیگ به چیزی فراتر از رونالدو احتیاج است.»

 

ارسال نظر