شناسه خبر : 33766

اینتر ۲-۰ میلان، یک قدم تا فینال؛

آب سرد نراتزوری بر روی آتش سن سیرو

آب سرد نراتزوری بر روی آتش سن سیرو

اینترمیلان با پیروزی ۲-۰ مقابل رقیب دیرینه آث میلان در ورزشگاه سن سیرو، کنترل بازی رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا را در روز چهارشنبه به دست گرفت.

چابک آنلاین، ایمان گودرزی، شاگردان سیمونه اینزاگی در جو مهیبی مهمان زمین بودند اما در بازی کاملا مخالف جو ورزشگاه پیش رفتند و تنها بعد از 11 دقیقه با 2 گل پیش افتادند.

اینتربعد از دو گلی که زد دست بردار نبود و به شورش ادامه داد.

مخیتاریان یک ضربه به تیر دروازه زد تا اینکه اسماعیل بن ناصر در دقیقه 18 مصدوم شد. 

نراتزوری فکر می‌کردند که در دقیقه 31 صاحب پنالتی شده‌اند اما خطای کیائر روی لائوتارو مارتینز توسط وی ای آر پنالتی تشخیص داده نشد و گیل مانزانو هم تصمیم و هم کارت زردش را برگرداند. 

میلان پس از دو گلی که دریافت کرد بهتر کار کرد و حتی براهیم دیاز فرصت باز کردن دروازه حریف را داشت، اما تا دقیقه 81 هیچ شوت دیگری به دروازه اینتر نزدند. 

با این وضعیت این اینتر است که قاطعانه در حال صعود است و هدفشان رسیدن به اولین فینال لیگ قهرمانان اروپا از سال 2010 است.

شب باشکوه سن سیرو 

میلان هفت بار و اینتر سه بار قهرمان این رقابت ها شده‌اند. 

هر دوی آنها در تاریخ این رقابت ها غوطه ور هستند و در یکی از ورزشگاه های نمادین اروپا یک نیمه نهایی لذت بخش را به نمایش گذاشتند  236مین دیدار آنها در 114 سال اما اولین دربی میلان در لیگ قهرمانان اروپا از سال 2005.

با توجه به اینکه هر دو تیم امسال در سری آ شرایط خوبی ندارند، هیچ کدام نمی توانند با قطعیت بگویند چه زمانی ممکن است دوباره اینجا باشند. 

پس از گذشت دو سال از کسب اسکودتو اینتر در سال 2021 و میلان در سال گذشته، ناپولی این فصل با قهرمانی در سری آ توجهات را به خود جلب کرد.

پس چه راهی بهتر از رقابت در نیمه نهایی یو سی ال برای بازگرداندن شکوه؟ 

میلان در 6 بازی قبلی خود در لیگ قهرمانان فقط یک گل دریافت کرده  اما در 11 دقیقه در اینجا 2-0 شکست خورده بود. 

اینتر اخیراً در فرم بهتری قرار داشت و در پنج بازی اخیر خود در همه رقابت‌ها پیروز شد، اما این به تنهایی دلیلی برای شکاف بین این دو تیم نبود، حتی اگر میلان در نیمه دوم تا حدودی بهتر بازی کرد.

آبی و مشکی پوشان، حالا با خیال راحت تر پا به بازی برگشت خواهند گذاشت و اینتر سه شنبه آینده به عنوان تیم میزبان با اکثریت تماشاگران نسبت به روسونری برتری خواهد داشت.

ریسک ژکو بر لوکاکو 

در کنار اینکه مارسلو بروزوویچ یا هاکان چالهان اوغلو در خط هافبک بازی کند، بزرگترین معضل انتخابی سیمونه اینزاگی این بود که از بین ادین ژکو یا روملو لوکاکو کدام مهاجم را در کنار لائوتارو مارتینز در خط حمله قرار دهد؟ 

اینزاگی ژکو را انتخاب کرد و این کار جواب هم داد.

چالهان اوغلو و ژکو روی گل اول حرکت ترکیبی فوق العاده ای با هم به نمایش گذاشتند، یک گل عالی که ژکو را به دومین بازیکن مسنی تبدیل کرد که در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا (پس از رایان گیگز برای منچستریونایتد) در سن 37 سال و 54 روزگی گلزنی می‌کند.

لوکاکو تجربه زیادی دارد اما شجره نامه ژکو در این رقابت ها چشمگیر است.

او اکنون در هر سه نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا که در دوران حرفه ای خود بازی کرده  گلزنی کرده است. 

لیائو، بزرگ ترین حسرت

درست زمانی که باشگاه اعلام کرد مهاجم پرتغالی قراردادش را به مدت 5 فصل تمدید خواهد کرد، رافائل لئو به دلیل مشکل عضلانی از لیست بازی کنار گذاشته شد.

الکسیس سائلمیکرز وظیفه سختی را برای جانشینی لیائویی بر عهده گرفت که در این فصل 13 گل و 10 پاس گل در تمامی رقابت ها به ثبت رسانده است.

سائلمیکرز در نیمه اول فرصت چندانی برای رسیدن به دروازه اینتر نداشت.

اگرچه آنها در نیمه دوم بهتر بازی کردند و درست بعد از یک ساعت از طریق ساندرو تونالی توپی را به تیر دروازه زدند، اما سائلمیکرز قبل از این اتفاق تعویض شده بود. 

این عدم تاثیر گذاری در بازی تقصیر او نبود، فقط این اتفاق نشان داد که اگر لیائو به بازی برگشت نرسد سرنوشت میلان در آن بازی چقدر مبهم خواهد بود. !

 

ارسال نظر