شناسه خبر : 33269

کاهش خطر شکستگی لگن تا ۴۰ و مهره‌ها تا ۷۰ درصد با معالجه پوکی استخوان

کاهش خطر شکستگی لگن تا ۴۰ و مهره‌ها تا ۷۰ درصد با معالجه پوکی استخوان

رئیس اداره کنترل بیماری‌های عضلانی و اسکلتی وزارت بهداشت گفت: افراد مبتلا به پوکی استخوان باید از رژیم غذایی سرشار از کلسیم و پروتئین استفاده کنند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فاطمه حاجی ولی زاده، رئیس اداره کنترل بیماری‌های عضلانی و اسکلتی وزارت بهداشت گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد که معالجه پوکی استخوان  سبب شده تا ۴۰ درصد خطر شکستگی لگن و بین ۳۰ تا ۷۰ درصد خطر شکستگی مهره‌ها همچنین ۳۰ تا ۴۰ درصد خطر شکستگی غیر مهره‌ای کاهش پیدا کند.

به گفته وی متخصصان ممکن است مکمل‌های کلسیم یا ویتامین دی (D) برای بیماران تجویز کنند و ورزش‌های خاصی برای تقویت عضلات برای حفظ استخوان‌های بیماران توصیه کنند البته لازم است بیماران مراحل درمان خود نیمه تمام رها نکنند.

رئیس اداره کنترل بیماری‌های عضلانی و اسکلتی وزارت بهداشت بیان کرد: افراد علاوه بر مصرف دارو برای درمان پوکی استخوان باید از رژیم غذایی سرشار از کلسیم و پروتئین استفاده کنند. بیماران باید در کنار درمان، فعالیت بدنی مانند پیاده روی را فراموش نکنند. افراد باید در محیط خارج از منزل قرار گرفته تا در معرض نور آفتاب قرار داشته باشند از طرف دیگر  بیماران مبتلا به پوکی استخوان از استعمال دخانیات پرهیز کنند.

حاجی ولی زاده افزود: افراد اگر احساس خطر در زمینه پوکی استخوان کردند، اسکن تراکم استخوان بگیرند. در صورت ابتلا به بیماری پوکی استخوان هیچ نگرانی نداشته باشند چراکه می توان پیشروی بیماری را کنترل کرد.

او گفت: بیمارانی که در معرض خطر بالای شکستگی‌های ناشی از پوکی استخوان هستند با درمان دارویی مناسب توانسته‌اند این خطر را کاهش بدهند. بسته به شرایط هر فرد و میزان بیماری افراد، گزینه‌های درمانی مختلفی وجود دارد.

 

ارسال نظر