شناسه خبر : 30312

رژیم غذایی همراه با دارو در کاهش حملات صرع موثر است

رژیم غذایی همراه با دارو در کاهش حملات صرع موثر است

براساس یک مطالعه جدید، پیروی از رژیم غذایی اصلاح شده آتکینز مملو از چربی و مقادیر کم کربوهیدرات در کنار مصرف دارو ممکن است باعث کاهش تشنج در افراد مبتلا به صرع مقاوم به درمان شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، رژیم غذایی اصلاح شده آتکینز ترکیبی از رژیم غذایی آتکینز و رژیم کتوژنیک است که شامل مواد غذایی مانند محصولات سویا، خامه، کره و روغن، سبزیجات سبز برگ و پروتئین حیوانی از جمله تخم مرغ، مرغ، ماهی و بیکن است.

این مطالعه شامل ۱۶۰ بزرگسال و نوجوانان بود که به طور متوسط بیش از ۱۰ سال مبتلا به صرع بودند و با وجود تلاش برای دریافت چهار داروی ضد تزریق با حداکثر دوز قابل تحمل، حداقل ۲۷ تشنج در هر ماه داشتند.

آنها به طور تصادفی فقط داروهای درمانی استاندارد یا دارو به همراه رژیم غذایی اصلاح شده آتکینز طی شش ماه دریافت کردند.

پس از شش ماه، محققان انستیتوی علوم پزشکی هند دریافتند که ۲۶ درصد از افرادی که دارو به همراه رژیم غذایی اصلاح شده آتکینز دریافت کردند، بیش از ۵۰ درصد کاهش تشنج را در مقایسه با تنها ۳ درصد از افرادی که فقط دارو درمانی داشتند، تجربه کردند. چهار نفر در گروه رژیم غذایی تا پایان مطالعه عاری از تشنج بودند، در حالی که هیچ کس در گروه فقط دارودرمانی، عاری از تشنج نبود.

به گفته محققان، در حالی که رژیم اصلاح شده آتکینز ممکن است یک درمان مؤثر در کنترل تشنج باشد، اما تحقیقات بیشتری برای شناسایی نشانگرهای زیستی ژنتیکی و سایر عوامل مرتبط با پاسخ به این رژیم لازم است.

ارسال نظر