شناسه خبر : 27112

فوت ۱۲ درصد بیماران قلبی و عروقی بر اثر آلودگی هوا

فوت ۱۲ درصد بیماران قلبی و عروقی بر اثر آلودگی هوا

معاون دفتر بیماری غیر واگیر وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر ۱۲ درصد مرگ های ناشی از بیماری های قلبی و عروقی به دلیل آلودگی هوا است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا مهدوی گفت: بررسی ها نشان می دهند که ارتباط مستقیمی میان آلودگی هوا با بیماری های قلبی و عروقی وجود دارد. آلودگی هوا در تماس کوتاه مدت برای افراد مستعد و گروه های پر خطر عوارضی مانند ابتلا به بیماری قلبی و عروقی را  به همراه دارد.

به گفته وی اگر ذرات و ریزگردها بیشتر از پنج میکروگرم در متر مکعب در تماس طولانی مدت  با افراد باشند، خطر سکته قلبی و عروقی ۱۳ درصد افزایش می یابد. هرچقدر میزان آلودگی هوا بیشتر باشد، خطر ابتلا به بیماری برای افراد بیشترمی شود.

معاون دفتر بیماری غیر واگیر وزارت بهداشت افزود: آلودگی هوا باعث افزایش بیماری هایی چون دیابت، اضافه وزن و چاقی می شود. سالیانه ۶/۶ میلیون نفر بر اثر آلودگی هوا در دنیا فوت می کنند که از این تعداد مرگ سه میلیون نفر ناشی از بیماری های قلبی است. آلودگی هوا در ۲۵ درصد سکته های قلبی نقش دارد. ۱۲ درصد مرگ های ناشی از بیماری های قلبی و عروقی به دلیل آلودگی هوا هستند. وقتی ریزگرد ها از ۲/۵ میکرون بیشتر می شوند، احتمال بروز خطر در تماس های طولانی مدت نیز افزایش پیدا می کند.

 

ارسال نظر