شناسه خبر : 25262

امن ترین شرایط برای افراد مسن در گرما چیست؟

امن ترین شرایط برای افراد مسن در گرما چیست؟

با افزایش سن، توانایی بدن در تنظیم دما به ویژه در ماه‌های گرم تابستان دشوارتر می شود. گرما می تواند تاثیر قابل توجه و سریعی روی سالمندان بگذارد و حتی ممکن است در عرض چند دقیقه اتفاق بیفتد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل  از ایسنا،  یکی از متخصصان کالج پزشکی بیلور در ایالات متحده به نکاتی اشاره کرده تا افراد مسن در برابر شرایط اضطراری ناشی از گرما بتوانند از خود مراقبت کنند.

آنجلا کاتیک با بیان اینکه با بالا رفتن سن، بدن دما را به خوبی دوران جوانی تنظیم نمی‌کند، گفت: این شرایط به دلیل تغییرات فیزیولوژیکی، مسائل پزشکی و داروهای تجویزی است که می تواند در تنظیم دمای بدن اختلال ایجاد و از تعریق جلوگیری کند.

وی تاکید کرد: در دماهای بالا، امن ترین گزینه برای افراد مسن این است که در یک فضای سرپوشیده و دارای تهویه مطبوع بمانند. برای خنک نگه داشتن فضای خانه تا حد امکان، از پنکه استفاده شود، پرده‌ها کشیده و از روشن کردن اجاق گاز یا سایر وسایل حرارتی خودداری شود.

افراد مسن ممکن است علائم متفاوتی را بر اثر عوارش ناشی از گرما از جمله گرمازدگی یا خستگی گرمایی نشان دهند. با گرمازدگی، ممکن است پوست داغ و ضربان قلب سریع شود. فرد احساس سردرد، بی حالی و حتی غش کند. خستگی گرمایی می تواند باعث تعریق شدید یا عدم تعریق، گرفتگی عضلانی، ضعف، سرگیجه، سردرد، حالت تهوع و استفراغ شود.

به گزارش مدیکال اکسپرس، در صورت مشاهده مشکلات و عوارض ناشی از گرمازدگی رعایت نکات زیر توصیه می‌شود:

* وارد یک محیط خنک شوید.

* از مایعات بدون کافئین برای تامین آب بدن مصرف کنید.

* دمای بدن را با دوش آب خنک یا قرار دادن پارچه خنک روی پیشانی، مچ دست و مچ پا پایین آورید.

ارسال نظر