شناسه خبر : 21187

اختصاصی چابک آنلاین؛

سهم ۲۲ شرکت بیمه ای از بیمه نامه اعتبار؛ صفر

سهم 22 شرکت بیمه ای از بیمه نامه اعتبار؛ صفر

حضور بیمه‌نامه اعتبار در ترکیب پرتفوی شرکت‌های بیمه‌ای بسیار ناهمگون بوده و از مجموع ۳۲ شرکت بیمه‌ای تنها چهار شرکت به رشته بیمه نامه اعتبار ورود کرده اند.

چابک‌آنلاین، زهرا نامداری، براین اساس از بین 32 شرکت بیمه‌ای تنها چهار شرکت بیمه پارسیان، دانا، میهن و حافظ به ترتیب با 66/5 درصد، 19/4 درصد، 9/7 درصد و 4/5 درصد از بیمه نامه های اعتبار صادر ه صنعت بیمه در سال گذشته را در اختیار دارند.

به عبارت دیگر 28 شرکت بیمه در سالی که گذشت، هیچگونه بیمه نامه اعتباری صادر نکرده اند. 

در این بین، سهم شرکت بیمه ایران هم از حضور در این رشته بیمه ای صفر بوده است.

طبق مقررات مصوب شورایعالی بیمه، منظور از اعتبار داخلی، ظرفیت بدهی یک مشتری است که از طرف بنگاه‌های اقتصادی، در قبال ارایه کالا و خدمات، بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری که مجوز بانک مرکزی را دارند و به‌صورت تسهیلات مالی، در اختیار مشتریان قرارگرفته و مطالبات ناشی از این فعالیت‌ها در معرض ریسک عدم بازپرداخت قرار می‌گیرند.

بیمه های اعتباری جزء بیمه‌های اموال و زیان‌های پولی است که به دو بخش داخلی و خارجی تقسیم می‌شوند و نقش کلیدی در کاهش ریسک‌های بازرگانی داشته و سبب افزایش فعالیت‌های اقتصادی و اشتغال می‌شود.

در این رشته بیمه‌ای، شرکت‌ها و موسسات بیمه در قبال دریافت حق بیمه، متعهد می‌شوند که در صورت تعویق یا عدم پرداخت اقساط از سوی وام گیرنده، مبلغ اقساط را به بانک‌ها یا موسسات مالی و اعتباری بازگردانند.

ناگفته نماند که زمینه فعالیت شرکت های بیمه‌ای اتکایی امین، اتکایی ایرانیان، زندگی خاورمیانه، زندگی باران، بیمه متقابل اطمینان متحد قشم و بیمه متقابل کیش به گونه ای است که امکان صدور بیمه نامه اعتبار را ندارند.

photo_2022-02-22_08-59-01

ارسال نظر