شناسه خبر : 8399

تمام بیماران تحت پوشش بیمه‌سلامت در تایباد به‌صورت الکترونیکی پذیرش می‌شوند

تمام بیماران تحت پوشش بیمه‌سلامت در تایباد به‌صورت الکترونیکی پذیرش می‌شوند

رئیس اداره بیمه سلامت تایباد گفت: از جمعیت ۱۲۲ هزار نفری این شهرستان ۹۴ هزار و ۲۵۲ نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند، پذیرش و رسیدگی این بیماران صد در صد الکترونیکی انجام می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، غلامعلی چهاریاری اظهار کرد: اکنون 77 درصد جمعیت این شهرستان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که شامل 55 هزار و ۷۲۴ نفر بیمه شدگان صندوق بیمه روستاییان و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر در کاریز و مشهد ریزه، ۲۹ هزار و ۵۴ نفر بیمه شدگان سلامت همگانی، سه هزار و ۲۱۹ نفر بیمه شدگان صندوق بیمه سایر اقشار اعم از جانبازان، خانواده‌های شهدا، بهزیستی و حوزه‌های علمیه، ۶۷۱ نفر بیمه شدگان صندوق بیمه ایرانیان دولت هستند.

وی ادامه داد: ۹۰ درصد هزینه‌های بستری و ۷۰ درصد هزینه‌های درمان سرپایی برای افراد تحت پوشش این بیمه در مراکز درمانی طرف قرارداد پرداخت می‌شود. اکنون 68 نفر از بیماران خاص شامل بیماری‌های (هموفیلی، تالاسمی، دیالیز، پیوند کلیه و ام اس) به صورت کاملا رایگان از مزایای این بیمه استفاده می‌کنند.

چهاریاری بیان کرد: 14 مامای خانواده، 13 پزشک خانواده، 11 داروخانه، هفت پزشک عمومی، چهار دندانپزشک خانواده، 6 مرکز جامع بیمه سلامت روستایی و شهری، پنج مرکز فیزیوتراپی دولتی و خصوصی، چهار آزمایشگاه دولتی و خصوصی، یک رادیولوژی و یک درمانگاه به افراد تحت پوشش بیمه سلامت در این شهرستان خدمات ارائه می‌دهند.

 وی گفت: از ابتدای امسال تا پایان مردادماه ۴۵ میلیارد ریال توسط بیمه سلامت این شهرستان به پزشکان و موسسات طرف قرار داد پرداخت شده است.

رئیس اداره بیمه سلامت تایباد بر شفافیت قیمت‌های دارویی برای بیماران تاکید کرد و افزود: داروخانه‌ها موظف هستند برای آگاهی بیماران از قیمت داروها، مبلغ دریافتی را به صورت جزئی با ذکر نوع و قیمت دارو به بیمار ارائه دهند.

چهاریاری مطرح کرد: پذیرش و رسیدگی به بیماران این شهرستان کاملا به صورت تمام الکترونیک است اما طرح نسخه نویسی الکترونیکی در این شهرستان هنوز اجرایی نشده است.

 

ارسال نظر