شناسه خبر : 15215

سازمان بیمه سلامت از افراد دارای اوتیسم حمایت می‌کند

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: سازمان بیمه سلامت از افراد دارای اوتیسم حمایت کرده و تلاش می‌کند که بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری، هیچ بیماری مشکلی به جز رنج نداشته باشد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، محمد مهدی ناصحی در پیامی به مناسبت روز جهانی اوتیسم نوشت: بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، تقریباً یک درصد از مردم در جهان مبتلا به اختلال اوتیسم هستند بر اساس برآوردها نزدیک به ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار نفر در کشور مبتلا به اوتیسم داریم که از این میزان نزدیک به ۳۰ هزار نفر در کشور شناسایی شده و نیمی از این افراد تحت پوشش سازمان بیمه سلامت هستند.

سازمان بیمه سلامت بر اساس وظیفه ذاتی خود در زمینه حمایت از بیماران و اقشار مختلف جامعه، افراد دارای اوتیسم را نیز تحت پوشش قرار داده است. براساس تفاهم نامه سازمان بیمه سلامت و سازمان بهزیستی کشور، خدماتی مانند آزمایش‌ها، تصویربرداری، دارویی و ویزیت‌های تخصصی و فوق تخصصی و همچنین مداخلات توانبخشی شامل کار درمانی، گفتار درمانی، مداخلات رفتاری و آموزشی و مشاوره‌ای مبتلایان به اختلالات اوتیسم تحت پوشش سازمان بیمه سلامت قرار دارد.

سازمان بیمه سلامت نیز تمام تلاش خود را برای بهبود کیفیت زندگی افراد مبتلا به اوتیسم و خانواده‌های آنان انجام داده و این مسیر برای افزایش رضایت مندی این افراد و خانواده‌های آنها ادامه خواهد داشت.

 

ارسال نظر