شناسه خبر : 14800

چاپ و صدور دفترچه درمانی متوقف می‌شود

چاپ و صدور دفترچه درمانی متوقف می‌شود

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: از اول اسفند سال ٩٩ چاپ و صدور دفترچه درمانی متوقف می‌شود اما این دفترچه‌ها تا پایان برگ، به‌ منظور استفاده در مراکز درمانی قابل اعتبار است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، مصطفی سالاری روز سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که با موضوع جزئیات حرف دفترچه درمانی برگزار شد، افزود: در حال حاضر در هریک از مراکز بهداشت و درمان، بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها امکان استفاده از نسخه الکترونیک فراهم شده است.  

وی افزود: پزشکان، درمانگران و داروخانه‌ها می‌توانند از طریق سامانه تأمین اجتماعی یا سامانه شخصی به سازمان متصل شوند اما ملزم به استفاده از نسخ الکترونیک نخواهند بود. در صورت عدم امکان یا تمایل به استفاده از سامانه نسخه الکترونیک، پزشکان می‌توانند نسخه بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی را در سرنسخه نوشته و سرنسخه پزشکان اعتباری مشابه با صفحات دفترچه‌های کاغذی خواهد داشت.

به گفته سالاری، بیمه‌شدگان و بازنشستگان با ارائه کارت ملی به پزشکان و مراکز درمانی اعم از طرف قرارداد و غیرطرف قرارداد تأمین اجتماعی سراسر کشور نیز مراجعه کنند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: با استفاده از نسخ الکترونیک هزینه‌های جامعه پزشکی و درمانگران به روز پرداخت می‌شود، اما استفاده از نسخ کاغذی به جهت جمع‌آوری اعداد و ارقام و تحویل صورت حساب به سازمان تأمین اجتماعی حداقل دو ماه زمان‌بر و بنابراین اولویت پرداخت با نسخ الکترونیک خواهد بود.

سالاری با اشاره به ۴۶ میلیون بیمه ‌شده تامین اجتماعی، گفت: هزینه بیماران صعب‌العلاج و سالمندی نیز رایگان و با پوشش صددرصدی از جانب سازمان تأمین اجتماعی در بیمارستان‌های دولتی انجام خواهد شد و این از امتیازات بستر الکترونیک است.  

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: ۵۵١ تخت بیمارستانی نیز در حال حاضر افتتاح و در مراکز درمانی تأمین اجتماعی اضافه شده است.

 

ارسال نظر