شناسه خبر : 14332

پیشنهاد افزایش ۲۵ درصدی تعرفه‌های پزشکی در سال ۱۴۰۰ ارایه شد

پیشنهاد افزایش 25 درصدی تعرفه‌های پزشکی در سال 1400 ارایه شد

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت از پیشنهاد افزایش ۲۵ درصدی تعرفه‌های پزشکی در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: ۲۴۷ هزار بیمار از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بستری شده‌‌اند که بیمه سلامت هزینه‌های آنها را پرداخت کرده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا؛ محمدمهدی ناصحی بر ضرورت کنترل هزینه‌‌ها در بخش سلامت تاکید و اظهار کرد: هزینه‌ها باید به سمت نظام ارجاع و پزشکی خانواده پیش برود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت اجرای برنامه نظام ارجاع، پزشکی خانواده، نسخه الکترونیک و کاهش هزینه‌‌های مردم را جزو اولویت‌‌های این سازمان عنوان و تصریح کرد: مشوق‌‌هایی برای اجرای برنامه نسخه الکترونیک در نظر گرفته شده است.

ناصحی یادآور شد: نظام ارجاع تاکنون فقط در استان‌‌های فارس و مازندران اجرا شده است اما از بهمن امسال این برنامه با همکاری جامعه پزشکی در چهار استان کرمان، کردستان، یزد و چهار محال و بختیاری برای بیمه شدگان صندوق بیمه همگانی اجرا می‌‌شود. دو استان ایلام و کهگیلویه و بویراحمد در بخش نسخه الکترونیک پیشتاز هستند و استان‌های بزرگ تهران، فارس، خراسان رضوی و البرز مشکلاتی در اجرای نسخه الکترونیکی دارند که امیدواریم این مشکلات به زودی برطرف شود.

وی گفت: با اجرای این برنامه هر پزشک خانواده 2500 تا 4000 نفر را تحت پوشش قرار می‌‌دهد و به عنوان مشاور در کنار آنان خواهد بود و هزینه این بیمه شدگان به صورت سرانه و نه ویزیت به پزشک خانواده پرداخت می‌‌شود و اگر این بیمه شدگان مستقیم به پزشک متخصص مراجعه کنند کل هزینه را باید خودشان پرداخت کنند.

ناصحی همچنین در مورد اجرای برنامه نسخه الکترونیک بیان کرد: پرداخت‌های الکترونیکی ما در مراکزی که به سیستم الکترونیک متصل هستند به موقع و در پایان ماه انجام می‌شود و همچنین در مطب‌ها نیز هزینه ویزیت الکترونیکی در پایان همان روز پرداخت می‌شود و البته مشوق‌هایی نیز برای همکاری مراکز در بخش الکترونیکی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بر اساس آمارهای موجود، در مطب‌ها 92 درصد، در مراکز طرف قرارداد ما 92 درصد، داروخانه‌ها 90 درصد، آزمایشگاه‌ها 96 درصد و پرتو پزشکی 97 درصد به شبکه الکترونیک متصل شده‌‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع و به طور میانگین ویزیت با تجویز نسخه الکترونیک 54 درصد و ویزیت بدون تجویز 45 درصد اجرایی شده است.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت از پیشنهاد افزایش 25 درصدی تعرفه‌های پزشکی در سال 1400 خبر داد و گفت: پیشنهاد سازمان بیمه سلامت افزایش 20 تا 25 درصدی تعرفه‌ها است اما هنوز میزان دقیق افزایش مشخص نیست و در اسفندماه در شورای عالی بیمه درصد افزایش مشخص و تصویب می‌شود.

وی گفت: 1100 میلیارد تومان هزینه بستری و ارائه خدمات سرپایی به بیماران کرونایی پرداخت شده است؛ 247 هزار بیمار از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بستری شده‌‌اند که بیمه سلامت هزینه‌های آنها را پرداخت کرده است. البته دولت اعتباری به ما نداده و این هزینه از محل صرفه جویی‌‌ها تأمین شده است.

وی از حذف دفترچه کاغذی بیمه تا شهریور 1400 خبر داد و اعلام کرد: برنامه حذف دفترچه بیمه سلامت شروع شده، از سال آینده این دفترچه‌ها تک برگی می‌شود. هزینه دفترچه 100 میلیارد تومان است که با این کار 80 میلیارد تومان در سال کاهش پیدا می‌کند.

ناصحی در مورد پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرار داد نیز بیان داشت: در حال حاضر تمامی مطالبات مربوط به سالهای 95 تا پایان 98 تسویه شده است و مطالبات سال 99 هم تا تیرماه پرداختی‌های بخش خصوصی و دولتی انجام شده است و تا دو هفته آینده به زمان منطقی‌تر دو تا سه ماهه قانونی می‌‌رسیم.

 

 

 

ارسال نظر