شناسه خبر : 13425

پوشش بیمه‌ای در کرمان ۱۰ برابر افزایش دارد

پوشش بیمه‌ای در کرمان ۱۰ برابر افزایش دارد

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با بیان اینکه تعداد افراد بیمه شده در این استان اکنون به افزون بر یک میلیون ۸۰۰ هزار نفر رسیده است گفت: این تعداد قبل تشکیل سازمان بیمه سلامت ۱۷۰ هزار نفر بوده که رشد ۱۰ برابری را نشان می دهد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، محمد جعفری روز شنبه با اشاره به سوم آبان سالروز تصویب قانون بیمه سلامت افزود: قانون بیمه همگانی در سال ۷۳ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و سازمان بیمه سلامت در کشور تاسیس شد.

وی با بیان اینکه خدمات و پرداخت بیمه سلامت از امسال تغییر پیدا کرده و مبتنی بر وسع مالی انجام می شود اظهار داشت: نحوه سنجش در طرح وسع به این شکل است که هرکس پوشش بیمه ندارد به دفاتر بیمه سلامت مراجعه و درخواستش را در سامانه بیمه سلامت ثبت و بعد از تعیین وسع مالی خانواده توسط وزارت رفاه افراد برای دریافت دفترچه مراجعه می کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان تاکید کرد: شعار آزمون وسع "پرداخت بر اساس توان، دریافت بر اساس نیاز" است و با اجرای آزمون وسع و صدور دفترچه بیمه، ۷۰ درصد هزینه‌های سرپایی و ۹۰ درصد هزینه‌های بستری طبق تعرفه‌های دولتی از سوی بیمه پرداخت می‌شود.

جعفری ادامه داد: در این طرح سه دهک پایین جامعه دفترچه رایگان دریافت می کنند و سایرین حق بیمه را به تناسب وسع مالی شان پرداخت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه دهک های یک، دو و سه به صورت رایگان از خدمات بیمه سلامت بهرمند می شوند گفت: دهک چهار با پرداخت ۵۰ درصد هزینه ها و افراد دسته بندی شده در سایر دهک ها کل حق بیمه را پرداخت می کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان، مدت زمان اعتراض به نتایج طرح وسع بیمه سلامت را که از سوی وزارت رفاه انجام می شود یک ماه بعد از ثبت درخواست و کد ملی اعلام کرد.

وی به تاثیر بیمه سلامت بر برداشتن بار مالی از دوش خانواده ها اشاره کرد و افزود: شاخص پرداخت از جیب در تمام کشورها رتبه بندی می شود که این میزان در کشور ما قبل از اجرای طرح تحول بیش از ۵۵ درصد بود اما اکنون به کمتر از ۳۷ درصد رسیده است.

جعفری بیان کرد: اکنون بیش از ۶۰ درصد هزینه ها توسط بیمه شدگان پرداخت می شود که این مقدار در برنامه ششم باید با عمق بخشی به خدمات به کمتر از ۲۵ درصد برسد و ایران در این زمینه مورد تقدیر سازمان های جهانی قرار دارد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان اظهار داشت: این سازمان از نظر کارآمدی کمیتی تا پایان سال ۹۸ حدود ۱۰۰ درصد جمعیت این استان را تحت پوشش قرار داده بود و اکنون این اقدام بر اساس وسع مالی انجام می شود.

وی تاکید کرد: خط قرمز بیمه سلامت محرومان هستند و اقشار نیازمند همچنان باید از بیمه سلامت و بسته خدمات بیمه ای بهرمند شوند.

جعفری ادامه داد: یکی از چالش های اساسی کشورها تعادل بین مصارف درمانی و منابع سازمانی است که این سازمان موفق به برقراری این تعادل شده است.

وی به هفته بیمه سلامت از سوم آبان اشاره کرد و ادامه داد: سوم آبان با عنوان بیمه سلامت، پوشش بیمه همگانی و حفاظت مالی نام گذاری شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان تصریح کرد: یکشنبه به نام مبارزه با کرونا و پیشگیری و حمایت های بیمه ای و روز دوشنبه با عنوان سازمان الکترونیک نام گذاری شده است.

وی با بیان اینکه در طرح نخسه الکترونیک ۱۰۰ درصد پرونده ها به شکل الکترونیک انجام می شود گفت: در بخش سرپایی نیز نسخه الکترونیک در کشور پیاده سازی شده و تا پایان سال جاری بخش خصوصی نیز به طور کامل تحت پوشش قرار می گیرد.

جعفری با بیان اینکه سازمان بیمه سلامت یکی از سازمان های پیشرو در زمینه ارائه خدمات الکترونیک در کشور است افزود: سه شنبه نیز در هفته بیمه سلامت به نام پزشک خانواده و نظام اجرا  نامیده شده است‌.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان اظهار داشت: این سازمان با توسعه نظام اجرا خدمات با کیفیت و هزینه بیماران را مدیریت می کند.

وی با بیان اینکه روز چهارشنبه در هفته بیمه سلامت با عنوان فرهنگ سازی و آموزش نامگذاری شده است بیان کرد: روز پنجشنبه نیز با عنوان خرید راهبردی و تجمیع منابع و روز جمعه با نام مشارکت های اجتماعی و تکریم مراجعان نامگذاری شده است.

جعفری با بیان اینکه ۸۰ درصد مطب‌ پزشکان و ۱۰۰ درصد داروخانه‌ها و آزمایشگاه ‌های شهر کرمان در حال اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیک هستند گفت: طرح نسخه الکترونیک در استان کرمان پیاده سازی شده و تقریبا ۴۰ مطب در شهر کرمان هنوز این طرح را اجرا نکرده اند.

 

ارسال نظر