شناسه خبر : 12011

مبتلایان به ویروس کرونا درهمدان کمتر از یک روز زیر پوشش بیمه قرار می‌گیرند

مبتلایان به ویروس کرونا درهمدان کمتر از یک روز زیر پوشش بیمه قرار می‌گیرند

مدیرکل بیمه سلامت همدان گفت: مبتلایان به ویروس کرونا در صورت نداشتن هیچگونه بیمه‌ای در کمتر از یک روز زیر پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

به گزارش چابک آنلاین، سعید فرجی بیان کرد: نتیجه آزمون وسع برای دیگر افراد حدود یکماه طول می کشد اما برای افراد مبتلا به کرونا در کمتر از یک روز این فرایند طی شده و فرد زیر پوشش بیمه قرار می گیرد.

وی درباره آزمون وسع توضیح داد: سازمان بیمه سلامت از سال گذشته برگزاری آزمون وُسع و صدور دفترچه بیمه سلامت برای افراد بدون هر گونه بیمه را در دستور کار قرار داد و این موضوع از آبان ۹۸ به صورت جدی عملیاتی و دنبال شد.

مدیرکل بیمه سلامت همدان ادامه داد: آبان سال گذشته تاکنون ۳۶ هزار و ۵۷۷ سرپرست خانوار شامل ۹۵ هزار نفر درخواست آزمون وسع برای دریافت دفترچه و بهره مندی از خدمات بیمه سلامت کردند که از این تعداد برای ۲۶ هزار و ۷۵۰ خانوار پیامک برای دریافت دفترچه ارسال شده است.

فرجی ادامه داد: طبق قانون هزینه بیمه هر فرد زیر پوشش بیمه سلامت سالانه ۶۶۴ هزار تومان است که این هزینه از سوی سه دهک نخست جامعه پرداخت نشده دهک چهارم ۵۰ درصد و دهک های بالاتر باید ۱۰۰ درصد هزینه بیمه را پرداخت کنند.

 

ارسال نظر