شناسه خبر : 27346

بیمه سهام از سوی ناشران موجب دلگرمی سهامداران می‌شود

بیمه سهام از سوی ناشران موجب دلگرمی سهامداران می‌شود

کارشناس بازار سرمایه گفت:افراد به کمک اوراق اختیار فروش تبعی می‌توانند سهامی را که می‌خرند عملا با یک قیمت مشخص بیمه کنند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی جبل عاملی گفت: قرار است هلدینگ‌ها و ناشران برای حمایت از سهم هایشان اقدام به انتشار اوراق اختیار فروش تبعی کنند. انتشار این اوراق تا حد زیادی از ایجاد حباب منفی در روند معاملات سهم جلوگیری می‌کند و خریداران می‌توانند با اطمینان بیشتری به نگهداری و یا معامله سهم اقدام کنند؛ این رویه قطعا موجب دلگرمی فعالان بازار و افزایش اقبال به سهم‌های دارای بیمه خواهد شد.

او گفت: سازمان بورس تعهد کرده ظرف ۲ روز کاری اقدام به صدور مجوز انتشار اوراق اختیار فروش تبعی کند.  افراد به کمک اوراق اختیار فروش تبعی می‌توانند سهامی را که می‌خرند عملا در یک قیمت مشخص بیمه کنند. بدین نحو که ناشر متعهد می‌شود تا در سررسید اوراق تبعی، آن سهام را در قیمتی که در زمان انتشار مشخص است از دارنده آن بخرد. حال اگر قیمت سهم در زمان سررسید کمتر از قیمت تعهد شده در اوراق اختیار فروش تبعی باشد، دارنده این سهم و اوراق، زیانی متحمل نشده و ریسک خرید سهم در یک محدوده مشخص می‌ماند.

به گفته او: در صورتی که ناشران اقدام به انتشار این اوراق کنند می‌توان تا حد زیادی از ایجاد حباب منفی در روند معاملات سهم جلوگیری کرد و خریدار بتواند که با اطمینان بیشتری به نگهداری و یا معامله سهم بپردازد.

 

ارسال نظر