شناسه خبر : 27271

بررسی درخواست انتشار «اوراق اختیار فروش تبعی» حداکثر طی ۲ روز

بررسی درخواست انتشار «اوراق اختیار فروش تبعی» حداکثر طی ۲ روز

معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس از آمادگی کمیته انتشار برای ارائه مجوز به ناشران «اوراق اختیار فروش تبعی» (بیمه سهام) در کوتاه‌ترین زمان ممکن خبر داد

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، «رضا عیوضلو» ضمن بیان مطلب بالا اظهار داشت: کمیته انتشار آمادگی دارد حداکثر ظرف ۲ روز کاری از زمان تکمیل مستندات مورد نیاز انتشار اوراق اختیار فروش تبعی، به منظور تأمین مالی ناشران با هدف خرید سهام شرکت‌های پذیرفته شده، ضمن بررسی درخواست‌ها، در صورت احراز شرایط نسبت به ارائه مجوز به آنان اقدام کند.

گفتنی است اوراق اختیار فروش تبعی برگه بهاداری است که خریداران آن، سهام موردنظر خود را در یک قیمت مشخص بیمه می‌کنند. به این ترتیب که ناشران این اوراق متعهد می‌شوند تا در سررسید اوراق مذکور، سهام مورد نظری که اوراق اختیار فروش تبعی برای آن منتشر شده را در قیمتی که در زمان انتشار مشخص است، از دارنده آن بخرند.

به این ترتیب اگر قیمت سهم در زمان سررسید کمتر از قیمت تعهد شده در اوراق اختیار فروش تبعی باشد، دارنده این سهم و اوراق، زیانی متحمل نشده و ریسک خرید سهم در یک محدوده مشخص و از پیش تعیین شده باقی می‌ماند.

این اقدام در صورت استقبال ناشران می‌تواند به ثبات بازار سرمایه کمک کند و از افت بیش از اندازه بازار و به‌اصطلاح شکل‌گیری حباب منفی نمادهای ارزشمند بکاهد.

 

ارسال نظر