شناسه خبر : 26877

رونق صندوق‌های درآمد ثابت در برابر خروج ادامه‌دار حقیقی‌ها از سهام

رونق صندوق‌های درآمد ثابت در برابر خروج ادامه‌دار حقیقی‌ها از سهام

شاخص کل بورس در این هفته با کاهش ۱.۶۸ درصدی به تراز یک میلیون و ۳۸۹ هزار و ۷۹ واحد رسید.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان، در این هفته شاخص کل هم وزن با کاهش ۱.۳۲ درصدی به ۴۰۴ هزار و ۸۸۷ واحد رسید و شاخص کل فرابورس نیز با کاهش ۲.۰۲ درصدی به تراز ۱۸ هزار و ۷۳۲ واحد نزول کرد.

خروج ۹۴۶ میلیارد تومان پول افراد حقیقی رقم خورد

کوروش آسایش گفت: در این هفته کاری که به اتمام رسید صنعت استخراج نفت به جز کشف با رشد ۲.۸۳ درصد بیشترین رشد را بین صنایع بورسی داشت و همچنین صنعت منسوجات با رشد ۱.۲۹ درصد در رتبه دوم قرار گرفت. بیشترین کاهش نیز برای صنعت حمل و نقل با کاهش ۶.۵۳ درصد بود و بعد از آن وسایل ارتباطی با کاهش ۶.۴۰ درصدی در رتبه دوم قرار گرفت.

ارزش معاملات خرد هفتگی ۱۲ هزار و ۱۶۴ میلیارد تومان بود

او می‌گوید: در این هفته ارزش معاملات خرد در مجموع ۱۲ هزار و ۱۶۴ میلیارد تومان ثبت شد که به طور میانگین روزانه ۲ هزار و ۴۳۲ میلیارد ارزش معاملات رقم خورده است. به این شکل که شنبه دو هزار و ۵۵۹ میلیارد تومان، یکشنبه دو هزار و ۵۴۸ میلیارد تومان، دوشنبه دو هزار و ۱۰۲ میلیارد تومان، سه شنبه دو هزار و ۶۴۱ میلیارد و چهارشنبه دو هزار و ۳۱۴ میلیارد تومان ارزش معاملات خرد در این هفته کاری بوده است.

آسایش گفت: در این هفته کاری بازار شاهد خروج ۹۴۶ میلیارد تومان پول افراد حقیقی بود به این شکل که شنبه ۳۹۲ میلیارد، یکشنبه ۲۴۵ میلیارد تومان، دوشنبه ۲۳۶ میلیارد تومان و چهارشنبه ۹۶ میلیارد تومان خروج پول افراد حقیقی ثبت شد و تنها سه شنبه ۲۳ میلیارد تومان ورود پول افراد حقیقی را به بازار داشته ایم.

این تحلیلگر بازار سرمایه گفت: در این هفته میانگین سرانه خرید افراد حقیقی ۲۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و میانگین سرانه فروش افراد حقیقی ۲۰ میلیون و ۴۰ هزار تومان بوده است.

 صندوق‌های درآمد ثابت شاهد ورود ۵۳۷ میلیارد تومان پول بودند 

آسایش می‌گوید: صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت ۵۳۷ میلیارد تومان در این هفته شاهد ورود پول بودند. به این شکل که روز شنبه ۵۴ میلیارد تومان خروج پول، یکشنبه ۱۷۱ میلیارد تومان ورود پول، دوشنبه ۱۲۲ میلیارد تومان ورود، سه‌شنبه ۱۱ میلیارد تومان خروج و چهارشنبه ۳۰۹ میلیارد تومان ورود پول به این صندوق‌ها رقم خورد.

ایمان رئیسی کارشناس بازار سرمایه گفت: شاخص کل در مرز کانال ۱.۴ هزار واحدی با حجم و ارزش پایین نوسان دارد. فضای پرابهام وضعیت بازار‌های جهانی و داخلی موجب تردید سرمایه‌گذاران و در نتیجه تداوم رکود در بازار سرمایه شده است. در گروه نیروگاهی خبر افزایش سقف نرخ برق از ۶۴۲ ریال به ازای هرکیلووات ساعت به ۸۰۲ ریال که معادل رشد ۲۵ درصدی سقف نرخ فروش است موجب شکل‌گیری تحرکاتی در نماد‌های این گروه شد. در این هفته  ساعت معاملات فرابورس ۳۰ دقیقه افزایش یافت که در حالت فعلی رکودی بازار که  ارزش معاملات به شدت پایین است تاثیری چندانی بر روند بازار  نداشته است.

او می گوید: اصلاح اساسنامه صندوق‌های دارایکم و پالایش یکم صورت پذیرفت تا تمام تلاش‌ها جهت رساندن قیمت این صندوق‌ها به ارزششان و جبران زیان سهامداران صورت بگیرد. همچنین عرضه املاک شهرداری در بورس کالا کلید خورد و خبر دیگر مصوبه سازمان بورس مبنی بر قابل تقسیم بودن حداکثر ۲۰ درصد از سود حاصل از فروش سهام شرکت‌های هلدیینگ جهت جلوگیری از خروج نقدینگی از بازار سرمایه بود و مورد دیگر عرضه خودرو شاهین در بورس کالا و در کل عرضه خودرو در بورس کالا  بود که  همگی ازجمله موارد اثرگذار بر روند بازار در هفته گذشته بوده‌اند.

ارسال نظر