شناسه خبر : 22469

خودرویی ها عامل رشد بازار در اولین روز هفته

خودرویی ها عامل رشد بازار در اولین روز هفته

در پایان معاملات امروز ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۱، شاخص کل با رشد ۱۳ هزار و ۵۳۹ واحدی به یک میلیون و ۴۶۷ هزار واحد رسید.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، شاخص بورس اوراق و بهادار تهران امروز در نخستین روز کاری هفته با رشد همراه بود. در پایان معاملات امروز ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۱، شاخص کل با رشد ۱۳ هزار و ۵۳۹ واحدی به یک میلیون و ۴۶۷ هزار واحد رسید، شاخص کل هم‌وزن نیز با رشد ۴ هزار و ۶۷۵ واحدی در پله ۳۸۷ هزار و ۶۳۹ واحدی ایستاد.

بر پایه این گزارش، ارزش معاملات امروز در حالی به ۴۷ هزار و ۴۲۳ میلیارد ریال رسید که ۸ میلیارد و ۳۹۴ میلیون برگه در بین سهامداران رد و بدل شد. «فولاد» با ۹۵۶ واحد، «فملی» با ۸۰۳ واحد، «پارسان» با ۷۷۲ واحد، «شتران» با ۶۴۰ واحد، «رمپنا» با ۶۱۲ واحد، «اخابر» با ۵۸۷ واحد و «شبندر» با ۵۰۵ واحد سبزپوشان تأثیرگذار بر شاخص بود.

«شستا»، «خگستر»، «خودرو»، «خساپا»، «شتران»، «خبهمن» و «وساپا» از نمادهای پرتراکنش امروز بازار بودند.

از سوی دیگر باید اشاره داشت بیشترین ارزش معامله مربوط به نمادهایی همچون «کمند»، «خگستر»، «کیمیاتک ۲»، «دارا یکم»، «ورنا»، «وساپا» و «پالایش» بوده است. بر اساس این گزارش باید به لیست پُرحجم‌ها نیز سری زد تا مشخص شود که سهامداران بورس تهران، امروز به سراغ کدام سهم‌ها رفته‌اند.

بر اساس آمارهای ارائه شده «شستا با ۸۴۰ میلیون سهم»، «خگستر با ۶۰۰ میلیون سهم»، «خساپا با ۴۷۳ میلیون سهم»، «خودرو با ۴۴۴ میلیون سهم»، «خبهمن با ۳۲۰ میلیون سهم»، «ورنا با ۳۰۳ میلیون سهم» و «وساپا» با ۳۰۲ میلیون سهم در لیست پرحجم‌ها جای گرفته‌اند.

همچنین در پایان معاملات ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۱، در بازار فرابورس شاخص کل با رشد ۲۰۹ واحدی به ۲۰ هزار و ۲۴۷ واحد رسید.

«آریا»، «کرمان»، «شگویا»، «گدنا»، «تجلی»، «فرابورس» و «فزر» از سهم‌های پر تراکنش امروز فرابورس بودند.

ارسال نظر