شناسه خبر : 9862

بعضی بانک‌های خصوصی مسیر جذب سپرده‌های قرض‌الحسنه را طی نکرده‌اند

بعضی بانک‌های خصوصی مسیر جذب سپرده‌های قرض‌الحسنه را طی نکرده‌اند

یک عضو هیئت مدیره بانک پاسارگاد با اشاره بر این موضوع که بانک‌ها برای اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه نیازمند جذب سپرده‌های قرض‌الحسنه هستند، افزود: بعضی بانک‌ها برای این نوع تسهیلات منابعی جذب نکرده‌اند در نتیجه قادر به ارائه آن هم نیستند.

چابک‌آنلاین، رژین میدانی، کامران اختیار در گفتگو با چابک‌آنلاین با بیان این که بانک پاسارگاد برنامه هایی در رابطه با تسهیلات قرض الحسنه ازدواج دارد، گفت: برای جذب سپرده قرض الحسنه، بانک ها باید در مسیر جداگانه ای حرکت کرده و تبلیغات را در این راستا گسترش دهند. به طورمثال، جایزه هایی در نظر گرفته و مردم را تشویق به سپرده گذاری کنند. با این حال بعضی از بانک های خصوصی مسیر جذب سپرده های قرض الحسنه را طی نکرده اند.

اختیار اظهار داشته : مسیر جذب قرض الحسنه نقطه عطفی دارد و باید درانجام آن ممارست به خرج داد تا سپرده های قرض الحسنه انباشته شود و در نتیجه بانک ها توانایی اعطای تسهیلات را داشته باشند که این روند اندکی دشوار است و زمان می برد.

اختیار اذعان داشت که بانک پاسارگاد نیز درصدد راه اندازی برنامه ای برای جذب و ارایه تسهیلات قرض الحسنه بوده اما هنوز نقطه عطف آن را پشت سر نگذاشته است.

وی در راستای اعطای تسهیلات به افراد و صنایع اظهار داشت: ابتدا بانک ها باید مشتریانی که نیاز واقعی به این نوع تسهیلات را دارند شناسایی کنند و از آن جایی که اقشار ضعیف و صنایع کوچک بیشتر نیازمند اینگونه تسهیلات هستند، باید بخش عمده ای از قرض الحسنه به آن ها اعطا شود.

وی اضافه کرد: ارائه تسهیلات قرض الحسنه به افراد نسبت به صنایع آسان تر است چرا که صنایع نیازمند منابع گسترده تر هستند.

ارسال نظر