شناسه خبر : 39657

اختصاصی چابک آنلاین؛

نرخ تسهیلات اعطایی بانک ها به صنعت نساجی مقرون به صرفه نیست

نرخ تسهیلات اعطایی بانک ها به صنعت نساجی مقرون به صرفه نیست

مدیرعامل سابق شرکت کارخانجات صنایع نساجی اردکان استان یزد، در مورد ارایه تسهیلات بانکی به صنعت نساجی اعلام کرد که متاسفانه بیشتر بانک ها تسهیلاتی را به این صنعت ارائه نمی دهند، هرچند بانکهایی هم که به فعالان این صنعت تسهیلات ارایه می دهند نرخ آن صرفه اقتصادی ندارد.

چابک آنلاین، سهیل سلمانیان، عبداله حمزه لو، در گفتگو با چابک آنلاین، اذعان داشت که راهکار خروج صنعت نساجی از رکود و شکوفا شدن آن، نیازمند حمایت دولت و ارایه تسهیلاتی با نرخ بهره پایین بوده تا اشتغال زایی بیشتری را به دنبال داشته باشد.

وی، افزود: درحال حاضر کیفیت کالا براساس قیمت تمام شده تعیین می شود که متاسفانه  برخی از تولید کنندگان با هدف افزایش فروش، کیفیت کالای تولیدی  را پایین می آورند.

مدیرعامل سابق شرکت کارخانجات صنایع نساجی اردکان استان یزد، افزود که افزایش قیمت حامل های انرژی بر صنعت نساجی تاثیر خوبی ندارد و هزیه تمام شده را به شدت افزایش می دهد.

وی،صنعت نساجی را یکی از صنایع  اشتغال زا در دنیا دانست و اعلام کردکه درکشورهایی مانند هند،چین، بنگلادش و پاکستان که نرخ بیکاری بالا بوده بر روی صنعت نساجی سرمایه گذاری خوبی کرده اند که در همین راستا این کشورها به  قطب های صنعت  نساجی تبدیل شده اند.

 

ارسال نظر