شناسه خبر : 39398

اختصاصی چابک آنلاین؛

بانک ها تسهیلات مورد نیاز صنعت نساجی را تامین نمی کنند

بانک ها تسهیلات مورد نیاز صنعت نساجی را تامین نمی کنند

مدیرعامل شرکت نساجی مازندران، اظهار کرد : در صنعت نساجی مواد اولیه ۶۰ تا ۷۰ درصد قیمت تمام شده کالا های نساجی را تشکیل می دهد همچنین دراین صنعت کیفیت کالا نسبت مستقیمی با مواد اولیه دارد،و اگر کارخانه ای توانایی خرید مواد مناسب برای تولید را نداشته باشد هر چقدر که در دانش فنی غنی باشد توانایی تولید با کیفیت مناسب را نخواهد داشت.

چابک آنلاین، سهیل سلمانیان، سیدجعفرنیکو در گفتگو با چابک آنلاین در مورد به روزسانی تجهیز ماشین آلات صنعت نساجی توضیح داد:  عواملی وجود دارد که توانایی تجهیز  و به روز رسانی این ماشین آلات را سلب می کندکه این عوامل شامل  عدم نقدینگی  مناسب در کارخانجات نساجی، تامین نکردن تسهیلات مورد نیاز از طرف بانک ها و نوسانات ارز بوده  که باعث می شود تجهیزات کارخانجات نساجی به روز نشوند.

وی،اذعان،داشت که  افزایش قیمت حامل های  انرژی باعث افزایش قیمت مواد اولیه و قطعات و در نهایت منجر به رشد قیمت تمام شده کالا  شده و این امر باعث می شود که برخی از شرکتها توانایی رقابت با دیگران را در بازار نداشته باشند.

 مدیر عامل شرکت نساجی مازندران گفت که نوسانات برق وگازصدمه زیادی به واحد های تولیدی وارد می کند به طوری که باعث افت تولید و اسیب دیدگی قطعات می شود و با هرقطعی برق ، رسیدن به راندمان قبلی تولید زمان  زیادی طول می کشد ودرنهایت این امر باعث افزایش قیمت تمام شده کالا هم می شود.

نیکو، تصریح کرد که یکی دیگر از عوامل افزایش قیمت تمام شده کالا مالیات است به طوری که کارخانجاتی که مالیات پرداخت نمی کنند این افزایش قیمت را ندارند و در مقابل کارخانجاتی که مالیات خود را پرداخت می کنند توانایی رقابت با قیمت های این کارخانجات را ندارند.

وی، افزود: با توجه به این موضوع  اگر سازمان  مالیاتی برای کارخانجاتی که به موقع مالیات های خود را پرداخت می کنند  تسهیلاتی در نظر بگیرد، این امر باعث انگیزه بیشتر برای تولید می شود و توانایی رقابت با کشور های دیگر وجود خواهد داشت.

 

ارسال نظر