شناسه خبر : 32039

فرزندان متولد سال ۱۴۰۲ سهام دریافت می‌ کنند

فرزندان متولد سال ۱۴۰۲ سهام دریافت می‌ کنند

بنا است به ازای هر فرزند که از ابتدای سال ۱۴۰۲ متولد خواهد شد، مبلغ ۲۲ میلیون ریال تا سقف ۲۲ هزار میلیارد صرفاً جهت خرید واحد‌های صندوق سرمایه گذاری معامله در بورس به نام فرزند اختصاص می‌یابد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز مجلس شورای اسلامی در خصوص بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، با الحاق یک بند به تبصره ۲ این لایحه موافقت کردند؛

دولت مکلف است ماهانه معادل ۲ درصد از یک دوازدهم هزینه‌های جاری شرکت‌های دولتی و بانک‌ها و موسسات انتخابی وابسته به دولت مندرج در پیوست شماره ۳ این قانون که سودده و فاقد زیان انباشت طبق آخرین صورت مالی حسابرسی شده باشد، به استثنای هزینه‌های استهلاک و هزینه عملیات بانک و بیمه را از حساب‌های آن‌ها برداشت و به پیوست شماره ۱۳۰۴۲۵ جدول ۵ این قانون واریز کند.

از منابع این محل، دولت مکلف به اجرای ماده ۱۱ قانون جوانی جمعیت براساس سازوکار اجرایی که وزارت امور اقتصادی و دارایی به تصویب هیات وزیران رسانده است، خواهد بود.

به ازای هر فرزند که از ابتدای سال ۱۴۰۲ متولد خواهد شد، مبلغ ۲۲ میلیون ریال تا سقف ۲۲ هزار میلیارد صرفاً جهت خرید واحد‌های صندوق سرمایه گذاری معامله در بورس به نام فرزند اختصاص می‌یابد.

 

ارسال نظر