شناسه خبر : 13892

نماد صندوق پالایشی یکم بازگشایی شد

نماد صندوق پالایشی یکم بازگشایی شد

سرانجام معاملات ثانویه صندوق سرمایه‌گذاری پالایشی یکم (پالایش) از امروز سه شنبه (۱۱ آذر) در بورس اوراق بهادار تهران آغاز شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، مدیریت ابزارهای نوین مالی شرکت بورس اوراق بهادار تهران در پیام ناظر این نماد، اعلام کرد: همه اشخاص دارنده واحدهای این صندوق، برای انجام معاملات ثانویه باید با طی فرآیندهای مربوط، اقدام به اخذ کد بورسی کنند، همچنین اشخاصی که واحدهای صندوق به پرتفوی سرمایه گذاری آنها اضافه نشده ، لازم است درخواست تغییر کارگزار ناظر را برای کارگزار خود ارسال کنند.

بعد از عرضه سهام بانکی‌ها و بیمه‌ای‌ها در اردیبهشت ماه و در قالب صندوق‌های قابل معامله دولتی (ETF)، دومین مرحله از عرضه این صندوق با سهام پالایشی‌ها در نخستین روزهای شهریورماه انجام و تعداد قابل توجهی از افراد در این پذیره‌نویسی مشارکت کردند.

بعد از گذشت حدود سه ماه از پذیره نویسی صندوق پالایشی یکم از ابتدا تاریخ دقیقی از قابل معامله شدن این صندوق ارائه نشده بود و با توجه به پیگیری و اعتراض اکثر سهامداران درباره مشخص شدن زمان بازگشایی نماد، چند شب گذشته حسن قالیباف اصل، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: در رابطه با بحث پالایش یکم چند روز گذشته یک پیشنهاد به دولت ارائه شد و در صورت پذیرش این پیشنهاد نماد به زودی باز می‌شود، البته نماد پالایشی یکم اکنون هم قابل بازگشایی است.

 

ارسال نظر