شناسه خبر : 30231

نام‌نویسی جدید وام دانشجویان از چه زمانی آغاز می شود؟

نام‌نویسی جدید وام دانشجویان از چه زمانی آغاز می شود؟

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از پرداخت ۵۵۰ میلیارد تومان وام‌های تحصیلی، شهریه، ضروری و ودیعه مسکن به دانشجویان در نیمسال اول تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ خبر داد و گفت: نام‌نویسی جدید وام دانشجویان از ۱۵ بهمن ماه آغاز می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، مسعود گنجی روز یکشنبه درباره پرداخت وام های دانشجویی افزود: امسال با توجه به این که تمام دانشگاه ها حضوری شدند و فعالیت دانشجویان بیشتر شده، میزان وام های پرداختی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و سعی کردیم تمام وام های دانشجویی درخواستی را پرداخت کنیم.

وی یادآور شد: در نیم سال اول سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰، ۸۹ میلیارد تومان وام تحصیلی به ۴۰ هزار و ۷۱۹ نفر و در نیم سال دوم ۹۱ میلیارد تومان به ۴۱ هزار و ۱۲۲ نفر وام تحصیلی پرداخت شد که امسال این رقم افزایش یافت.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان با بیان این که ۸۰۰ میلیارد تومان بودجه برای پرداخت وام های دانشجویی در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ اختصاص یافت، گفت: در نیم سال اول سال تحصیلی امسال، ۵۵۰ میلیاردتومان وام های شهریه، تحصیلی، ودیعه مسکن و ضروری پرداخت شد که از این مبلغ ۲۵۱ میلیارد تومان آن وام تحصیلی به ۶۴ هزار و ۴۱۲ نفر دانشجو متقاضی پرداخت شد.

170106601

گنجی با بیان اینکه بودجه صندوق رفاه دانشجویان امسال نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: در نیم سال تحصیلی امسال هر چهار وام تحصیلی، شهریه، ضروری و ودیعه مسکن پرداخته شده و شرمنده دانشجویی نشده ایم.

وی تصریح کرد: دانشجویانی که تا ۱۶ آذرماه وام دانشجویی نام نویسی کردند، درصورتی که واجد شرایط بودند همه بدون استثناء وام های خود را دریافت کردند، در واقع بیش از ۹۰ درصد وام‌ متقاضایان پرداخت شده و چند درصد باقی مانده در هفته آتی به حساب آنها واریز می شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان همچنین گفت: اگر تا آخر هفته آینده دانشجویانی که وام تقاضا کرده اند به هر طریقی وام به حساب آنها واریز نشود به احتمال زیاد مشکلی در مدارک یا شماره حساب آنها وجود دارد که این دانشجویان باید به دانشگاه محل تحصیل خود مراجعه و مشکل را پیگیری کنند و بعد از رفع مشکل باردیگر مدارک را برای ما ارسال کنند.

گنجی یادآور شد: سازمان برنامه و بودجه قول داده بود آذر ماه، ۴۵ درصد بودجه صندوق رفاه دانشجویان را پرداخت کند، اما تاکنون ۳۵ درصد آن را پرداخت کرده و ۱۰ درصد آن هنوز پرداخت نشده است و به همین دلیل پرداخت وام شهریه تحصیلی را نگه داشتیم تا به محض پرداخت این سازمان به حساب دانشگاه واریز کنیم.

وی با بیان اینکه هیچ دانشجویی نباید به خاطر شهریه از کلاس های درسی محروم شود، افزود: درخواست ما از دانشگاه ها این است که برای دانشجویان تایید شده برای دریافت وام شهریه سختگیری نکنند چراکه حتماً این وام را به حساب دانشگاه واریز می کنیم.

 

ارسال نظر