شناسه خبر : 20982

ثبت‌نام وام بدون ضامن صرفا از طریق سیستم بانکی انجام می‌شود

ثبت‌نام وام بدون ضامن صرفا از طریق سیستم بانکی انجام می‌شود

خدامی گفت: صندوق بازنشستگی برای پرداخت وام بدون ضامن مسئولیتی جز صدور گواهی کسر از حقوق در سقف اعتباری موجود هریک از بازنشستگان ندارد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ،مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: ثبت‌نام و پرداخت وام‌ بدون ضامن از طریق بانک‌های مختلف و با مدیریت وزارت امور اقتصاد و دارایی انجام می‌گیرد و بازنشستگان در صورت نیاز به این وام‌ها، باید به شعب بانک‌ها مراجعه کنند و متناسب با اعتبارسنجی صورت‌گرفته از ناحیه بانک‌ها بدون تشریفات اداری اقدام کنند.

به گفته خدامی طبق بخشنامه ‎وزارت اقتصاد، بانک‌های زیرمجموعه این وزارتخانه موظف شده‌اند تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان افراد حقوق‌بگیر و مستمری‌بگیر دارای رتبه اعتباری مناسب (از بانک محل دریافت حقوق خود) را بدون ضامن انجام دهند که در این زمینه، اعتبارسنجی از سوی بانک انجام می‌گیرد؛ ولی برای دریافت گواهی کسر از حقوق، بازنشستگان می‌توانند طبق روال سابق، با مراجعه به بخش مربوط به صدور گواهی کسر از حقوق در درگاه الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری دریافت کنند.

چگونگی پرداخت وام بدون ضامن

پیش از این، مدیرعامل بانک صادرات ایران که بانک عامل بازنشستگان کشوری است، نهم بهمن از آغاز ثبت‌نام و پرداخت تسهیلات تا ۱۰۰ میلیون تومان بدون ضامن ظرف دو روز و فقط با ارائه گواهی کسر از حقوق در این بانک خبر داده بود.

 اقساط تسهیلات در این طرح ۲۴ ماهه یا ۳۶ ماهه و کارمزد آن نیز براساس کارت مرابحه، ۱۸ درصد خواهد بود.میزان دریافت این وام متناسب با حقوق دریافتی فرد است تا بتواند به راحتی اقساط را پرداخت کند، براساس آنچه بانک مرکزی تعیین کرده فرد متقاضی باید بتواند با یک سوم حقوق، اقساط را پرداخت کند؛ یعنی، اگر حقوق متقاضی ۹ میلیون تومان باشد باید بتواند با ۳ میلیون تومان قسط را پرداخت کند که در این شرایط وامی حدود ۸۰ میلیون تومان به وی تعلق می‌گیرد.

 ضوابط پرداخت تسهیلات به مشمولین طرح، برای کارکنان و بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی دولتی، نهادهای عمومی غیردولتی و سایر شرکت‌های معتبر بخش خصوصی، صرفاً از همان شعبه بانکی که حقوق خود را دریافت می‌کنند، تا سقف ۵۰ میلیون تومان، بدون ضامن با نامه کسر از حقوق و تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان، باز بدون نیاز به ارائه ضامن و با نامه کسر از حقوق به همراه اخذ چک یا سفته خواهد بود.

ارسال نظر