شناسه خبر : 20377

پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی بهمن ماه آغاز می‌شود

پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی بهمن ماه آغاز می‌شود

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: مصوبه پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی احداث مسکن روستایی از هفته آینده به بانک‌های عامل ابلاغ و پرداخت آن بهمن ماه آغاز می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اکبر نیکزاد در حاشیه معارفه مدیرکل جدید بنیاد مسکن لرستان گفت: بر اساس مصوبه مورد تایید رییس جمهور و ابلاغ شورای عالی مسکن، وام مسکن روستایی ۲۰۰ میلیون تومان با سود پنج درصد، ضمانت زنجیره‌ای سه نفره و بازپرداخت ۲۰ ساله است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: براساس قول رییس جمهور به مردم سالانه یک میلیون مسکن در سطح کشور احداث خواهد شد که از این مجموع باید ۲۰۰ هزار واحد در روستا‌ها و ۸۰۰ هزار واحد در شهر‌ها ساخته شود.

نیکزاد گفت: هم اکنون ۱۵۷ هزار و ۶۹۹ واحد مسکن در سطح روستا‌ها و ۵۴ هزار و ۳۳۸ واحد مسکونی در شهر‌های کشور در حال احداث است.

به گفته او بنیاد مسکن انقلاب اسلامی علاوه بر ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در روستا‌ها ۲۰۰ هزار واحد مسکونی نیز در شهر‌های کشور احداث می‌کند و از مجموع یک میلیون مسکن سالانه ۴۰۰ هزار واحد توسط این نهاد ساخته خواهد شد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ۱۰ نقطه کشور ستاد‌های بازسازی فعال دارد و با تمام امکانات در تلاش برای تکمیل واحد‌های مسکونی است.

نیکزاد گفت: در لرستان برای تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار طرح هادی تعریف شده و هرسال باید ۱۰ درصد آن‌ها بازنگری شود که در حال نقشه برداری هستند.

او ادامه داد: لرستان در حوزه ساخت مسکن روستایی دارای مقام دوم کشور است و بیش از ۷۰ درصد واحد‌های آن نوسازی شده است که تلاش می‌شود ظرف سال‌های آینده جزو استان‌های پیش رو باشد.

ارسال نظر