شناسه خبر : 19243

تسهیلات صندوق‌های قرض‌الحسنه روستایی براساس مکانیزم‌ بومی ارائه می‌شود

تسهیلات صندوق‌های قرض‌الحسنه روستایی براساس مکانیزم‌ بومی ارائه می‌شود

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: در صندوق کارآفرینی امید راه‌اندازی ۵۰۰۰ صندوق را در ۵۰۰۰ روستا هدف‌گذاری کرده بودیم که برای راه‌اندازی ۱۰۰۰ صندوق با بسیج سازندگی وارد عمل شدیم. صندوق‌های قرض‌الحسنه روستایی بسیج سازندگی تضامین ندارد و تسهیلات بر اساس مکانیزم‌های بومی و شناخت محلی ارائه می‌شود.

 به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، اصغر نورالله‌زاده در مراسم افتتاحیه صندوق‌های قرض‌الحسنه شهری و روستایی بسیج سازندگی که امروز شنبه ۶ آذر در روستای آقابابا برگزار شد، اظهار کرد: فرهنگ‌سازی در اقتصاد مقاومتی نیازمند نهادینه‌سازی در تولید است؛ یکی از برنامه‌های اصلی کشور اقتصاد مقاومتی و توسعه اشتغال در روستاها و فقرزدایی است؛ برای همین امر به سه مؤلفه مردم، دسترسی عادلانه مردم به امکانات و اجرای برنامه‌های توانمندسازی نیاز داشتیم.

وی ادامه داد: بدون حضور مردم برنامه‌ها محقق نخواهد شد و در عین حال باید همه افراد به منابع و امکانات مالی دسترسی داشته باشند و منابع بانکی و تسهیلات به سهولت در اختیار آنان قرار گیرد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید خاطرنشان کرد: وقتی پیشنهاد راه‌اندازی صندوق‌ها از سوی بسیج سازندگی ارائه شد از آن استقبال کردیم؛ از آنجایی که برنامه‌های اشتغال‌زا و فقرزدایی در برنامه صندوق کارآفرینی قرار داشت با بسیج سازندگی همکاری کردیم.

وی اضافه کرد: در صندوق کارآفرینی امید راه‌اندازی ۵۰۰۰ صندوق را در ۵۰۰۰ روستا هدف‌گذاری کرده بودیم که برای راه‌اندازی ۱۰۰۰ صندوق با بسیج سازندگی وارد عمل شدیم. صندوق‌های قرض‌الحسنه روستایی بسیج سازندگی تضامین ندارد و تسهیلات بر اساس مکانیزم‌های بومی و شناخت محلی ارائه می‌شود.

نورالله‌زاده تصریح کرد: برای اینکه صندوق‌های قرض‌الحسنه به نتیجه برسند باید شبکه‌هایی ایجاد می‌کردیم که تعاونی‌ها از جمله این شبکه‌ها بودند؛ ایجاد این شبکه‌ها موجب پایداری کسب‌وکار می‌شود و در پی آن صادرات این محصولات را می‌توان شاهد بود.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید اظهار کرد: باید شرکت‌های تعاونی تقویت شوند و منابع مالی را در اختیار آنان قرار دهیم تا رشد کنند؛ در مرحله دوم تقویت نظام شبکه‌سازی و سپس توسعه آنان را در برنامه خواهیم داشت.

ارسال نظر