شناسه خبر : 17466

صدور مجوز‌های جدید کارگزاری، نیازمند نظارت بیشتر

صدور مجوز‌های جدید کارگزاری، نیازمند نظارت بیشتر

کارشناس بازار سرمایه گفت: صدور مجوز‌ها باید براساس تجربه، تخصص و عملکرد متقاضیان دریافت مجوز، باشد.

 به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صداو سیما، آقای علی احمدزاده با اشاره به اینکه باید نظارت‌ها بر عملکرد کارگزاری‌ها بیشتر شود افزود:کارگزاری‌ها اعتماد را به بازار سرمایه باز می‌گردانند.

وی در رابطه با شکسته شدن انحصار مجوز کارگزاری‌ها گفت: اعتبار سنجی برای صدور مجوز کارگزاری، نباید براساس سرمایه و تعداد نفرات باشد بلکه باید براساس تجربه، دانش تخصصی و عملکرد مناسب کارگزاری در بازار باشد تا بتوانند در بازار موفق عمل کنند، زیرا در صورت ناکارامدی، اعتماد از بازار گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: افزایش صدور مجوز ها، باید به گونه‌ای باشد تا سرمایه گذار با خیال راحت اقدام به خرید سهام و ورد به بازار کند، زیرا افراد براساس مجوزی که سازمان بورس صادر کرده، از نحوی عملکرد مناسب کارگزاری‌ها اطمینان حاصل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه باید انحصار در صدور کارگزاری زودتر شکسته می‌شد گفت: افزایش صدور مجوز نباید منجر به ایجاد بازار خرید و فروش مجوز‌ها شود و کارگزار با فروش مجوز برای خود منابع مالی کسب کند.

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه باید برای صدور مجوز کارگزاری غربالگری صورت گیرد اضافه کرد: پس از آزاد سازی انحصار صدور مجوز کارگزاری، باید نظارت‌ها بیشتر شود تا کارگزاری‌ها بتوانند عملکرد مناسبی داشته باشند و اگر کم کاری یا تخلفی صورت گیرد باید مجوزشان باطل شود.

احمدزاده تصریح کرد: کارگزاری‌ها باید در فضای شفاف و رقابتی کار کنند و صدور مجوز‌ها نباید خطری برای بازار سرمایه داشته باشند.

وی تصریح کرد: کارگزاری، صنعت اشتغالزایی نیست بلکه صنعت اعتبار دهی است و کارگزاری باید بتواند اعتبار عمومی جذب کند.

وی با بیان اینکه برای اعطای مجوز‌ها باید امتیاز ویژه‌ای به افراد با تجربه داد گفت: صنعت کارگزاری می‌تواند اعتماد عمومی را به بازار سرمایه جذب کند و همچنین باعث جمع آوری سرمایه خرد از سایر بازار‌ها به بورس شود.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه صدور مجوز کارگزاری‌ها افزایش پیدا کرده باید سازمان بورس و نهاد‌های مرتبط، پاسخگوی اقدامات کارگزاری‌ها باشند و نظارت‌های خود را دوچندان کنند.

ارسال نظر