شناسه خبر : 17449

اختصاصی چابک آنلاین؛

نظام بانکی ایران در زمینه نئو بانک ها از دنیا عقب نیست

نظام بانکی ایران در زمینه نئو بانک ها از دنیا عقب نیست

رییس اداره توسعه فن آوری های نوین مالی بانک پارسیان گفت: اگر فردی برای اولین بار بخواهد از بانک پارسیان خدمات الکترونیک بانکی دریافت کند، این بانک امکان آن را دارد که برای وی احراز هویت غیر حضوری انجام دهد، حساب افتتاح کند و ابزارهای الکترونیکی بانک پارسیان را در اختیار او قرار دهد.

چابک آناین ، محسن خائف الهی؛ حسن شایسته مجد در گفت وگو با چابک آنلاین گفت:  ایران در زمینه نئو بانک ها از دنیا عقب نیست چرا که این  امر در دنیا هم در مراحل ابتدایی  بوده و هنوز فراگیر نشده است.

به گفته وی،هنگامی که گردش مالی یک کسب و کار آنقدر رشد می کند که می تواند یک بانک را تحت تاثیر قرار دهد، زمینه های وجود نئوبانک ایجاد می شود.

رییس اداره توسعه فن آوری های نوین مالی بانک پارسیان، تصریح کرد: در واقع نئوبانک یک فین تک بوده که آنقدر رشد کرده وتراکنش های مالی آن بیشتر از بانک است.

شایسته مجد مدعی شد که تنوع خدماتی که  در بانکداری باز ایران ارائه می شود از خدماتی که نئو بانک ها ارائه می کنند در مجموع بیشتر است.

وی تصریح کرد: اصولا نئو بانک ها به خاطر ایجاد چابکی و پرهیز از مقررات رگولاتوری و ایجاد کسب و کار هدفمند بوجود می آیند و این موارد با بانکداری به شکل عام آن در تضاد است.

این کارشناس فن آوری های مالی در رابطه با تعداد کارت های بانکی در کشور، گفت: در هیچ جایی از دنیا این تعداد کارت نقدی و این حجم از تراکنش وجود ندارد.

رییس اداره توسعه فن آوری های نوین مالی بانک پارسیان افزود: رایج شدن استفاده از کارت های نقدی باعث کاهش هزینه چاپ اسکناس شده اما تا کنون بانک مرکزی آماری را در این رابطه ارائه نداده است.

وی در رابطه با اینکه چگونه کیف پول الکترونیکی می تواند در کشور رایج شود، ابراز داشت: به عنوان مثال کارت مترو نوعی کیف پول الکترونیکی است و پولی است که از حساب های بانکی جدا شده و در کارت مورد نظر رسوب کرده است.

این کارشناس فن آوری های مالی افزود: اگر بتوان بین کیف پول ها انتقال وجه انجام داد، قطعاً مردم به سمت استفاده از آن ها می روند.

رییس اداره توسعه فن آوری های نوین مالی بانک پارسیان گفت: به راحتی می توان پلتفورمی را طراحی کرد که تسهیل گر نقل و انتقالات خرد بین ایران و کشورهای دیگر باشد و مشکلی از نظر فن آوری در این زمینه وجود ندارد و تنها لازم است که بانک کشور مقصد همکاری لازم را انجام دهد.

ارسال نظر