شناسه خبر : 17280

اختصاصی چابک آنلاین؛

بانک‌ ها نیازی به فروش اموال مازاد خود از طریق بورس کالا ندارند

بانک‌ ها نیازی به فروش اموال مازاد خود از طریق بورس کالا ندارند

مدیر عامل اسبق بانک رفاه کارگران در رابطه با فروش اموال مازاد بانک ها از طریق بورس کالا گفت: در حال حاضر بانک ها اموال و املاک مازاد خود را راساً یا از طریق شرکت فام به فروش می رسانند، نتیجتاً نیازی به روش دیگری برای فروش این اموال نیست.

چابک آنلاین ، محسن خائف الهی؛ محمد رضا نظری در گفتگو با چابک آنلاین گفت: بانک ها به هیچ عنوان با هدف کسب سود اقدام به ایجاد شعب بانکی نکرده اند بلکه به اقتضای زمان، پیش از توسعه بانکداری الکترونیک و با توجه به وسعت کشور در جهت ارائه خدمت به مردم شعب بانکی را ایجاد کرده اند.

این کارشناس صنعت بانکداری افزود: اکنون با پیشرفت بانکداری الکترونیک و با توجه به اقتضائات روز، تعداد شعب بانکی در حال کاهش است و این موضوع به وضوح قابل مشاهده است.

 وی، در رابطه با استقلال بانک مرکزی خاطر نشان کرد: بهتر است اصلاحات نظام بانکی کشور از طرف دولت و نظام بانکی کلید بخورد به نحوی که بانک مرکزی پیشنهادات خود را به دولت ارائه کند و دولت آن را به صورت لایحه برای بررسی به مجلس شورای اسلامی تقدیم کند.

مدیرعامل اسبق بانک رفاه کارگران افزود: اگر مجری قانون که در این مورد نظام بانکی کشور است با قانون مربوطه موافق و همسو نباشد مشکلی حل نخواهد شد.

به گفته وی، متأسفانه گاهی بانک مرکزی مجبور می شود وظیفه اصلی خود را که حفظ ارزش پول ملی است نادیده بگیرد چرا که تحت سیاست های مالی دولت است.

این کارشناس نظام بانکی  در رابطه با اخذ مالیات از سود سپرده های بانکی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بانک ها از محل سود خالص خود به سپرده های بانکی سود پرداخت می کنند یک بار مالیات مربوط به آن را پرداخت کرده اند، در نتیجه اخذ مالیات از سود سپرده ها به عنوان مالیات مضاعف به حساب خواهد آمد و بسیاری از کارشناسان با این امر مخالف هستند.

وی در مورد بانکهای قرض الحسنه ابراز داشت: قیمت تمام شده پول برای بانکهای قرض الحسنه پایین تر از بانکهای تجاری است و این بانکها امکان کسب سود بالاتری را نسبت به بانکهای تجاری دارند، چرا که هزینه ای برای تجهیز سپرده ها پرداخت نکرده اند و ۴ درصد هم به عنوان کارمزد دریافت می کنند.

ارسال نظر