شناسه خبر : 44088

رکورد توزیع سود در بازار سرمایه شکست / واریز سود جاری ۵۲ میلیون سهامدار

رکورد توزیع سود در بازار سرمایه شکست / واریز سود جاری ۵۲ میلیون سهامدار

به گفته مدیر عامل سپرده‌گذار مرکزی، واریز سود سهام و مطالبات سنواتی از ابتدای سال تا اواخر دی ماه جاری به رقم ۱۰۲ هزار و ۷۴۰ میلیارد تومان رسید تا رکورد توزیع سود در بازار سرمایه شکسته شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، با مصوبه سازمان بورس و در راستای رعایت منافع و حقوق سهامداران خرد، سودهای جاری شرکتها و سودهای رسوبی به شکل متمرکز از طریق شب در سامانه سجام واریز می‌شود.

در این زمینه محمد باغستانی مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اظهار داشت: واریز سود به حساب سهامداران در سال ۱۴۰۲ با رشد ۳۲ درصدی نسبت به سال گذشته از رقم ۱۰۰ هزار میلیارد تومان عبور کرده است.

باغستانی افزود: واریز سود سهام و مطالبات سنواتی از ابتدای سال تا اواخر دی ماه جاری به رقم ۱۰۲ هزار و ۷۴۰ میلیارد تومان رسید تا رکورد توزیع سود در بازار سرمایه شکسته شود.

واریز۷۷ هزار میلیارد تومان سود به حساب سرمایه گذاران

وی خاطر نشان کرد : شرکت سپرده‌گذاری مرکزی سال گذشته در مجموع مبلغ ۷۷ هزار میلیارد تومان سود از طریق اطلاعات سامانه سجام به حساب سرمایه‌گذاران واریز کرد که امسال شاهد رشد چشمگیری در واریز سود هستیم.

پرداخت بخش قابل توجهی از معوقات سهامداران

باغستانی با بیان این که با الزام سازمان بورس و اوراق بهادار از سال گذشته واریز سود سنواتی به سهامداران آغاز شده است، اظهار داشت: سال گذشته سود سنواتی ۳۳۹ ناشر اوراق بهادار برای ۳۶ میلیون سهامدار واریز شد که بخش زیادی از معوقات سال‌های گذشته سهامداران پرداخت شد.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال سود سنواتی ۲۰۷ ناشر برای ۱۶ میلیون و ۲۲۱ هزار سهامدار و سود جاری ۵۴۵ ناشر برای ۵۲ میلیون و ۳۳۵ هزار سهامدار پرداخت شده تا سهامداران بدون دغدغه سودهای خود را دریافت کنند.

ارسال نظر