شناسه خبر : 43864

ارزش معاملات بورس به ۹ هزار و ۵۶۶ میلیارد تومان رسید

ارزش معاملات بورس به ۹ هزار و ۵۶۶ میلیارد تومان رسید

در روزی که ارزش معاملات بورس به ۹ هزار و ۵۶۶ میلیارد تومان رسید، شاخص کل بورس در پایان داد و ستدهای روز جاری با کاهش بیش از ۱۳ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۱۶۶ هزار و ۹۴۴ واحد دست پیدا کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، شاخص کل بورس در پایان داد و ستدهای روز جاری با ۱۳ هزار و ۷۲۴ واحد کاهش به ۲ میلیون و ۱۵۳ هزار و ۲۰۳ واحد رسید.

آمار معاملات بازار سهام نشان می‌دهد که در در پایان داد و ستدهای روز جاری همه شاخص‌های بورس با افت مواجه شدند و به طور میانگین با (۰.۷۴) درصد کاهش را به ثبت رساندند.

عقب‌گرد شاخص‌ها

بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری شاخص‌های بورس عقب‌گرد داشتند به طوری که شاخص کل با (۱۳۷۲۴) واحد کاهش معادل (۰.۶۳) درصد به ۲ میلیون و۱۵۳ هزار و ۲۰۳ واحد، شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با (۲۸۶۶) واحد افت معادل (۰.۶۳) درصد به ۴۴۹ هزار و ۶۸۰ واحد، شاخص کل «هم وزن» با (۱۰۰۳۰) واحد کاهش معادل (۱.۳۳) درصد به ۷۴۴ هزار و ۳۰۲ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با (۵۶۶۹) واحد عقب گرد معادل (۱.۳۳) درصد به ۴۲۰ هزار و ۶۷۱ واحد، شاخص آزاد شناور با (۱۷۱۴۹) واحد کاهش معادل (۰.۶۲) درصد به ۲ میلیون و ۷۵۶ هزار و ۹۰۷ واحد، شاخص بازار اول با (۱۰۳۶۶) واحد افت معادل (۰.۶۳) درصد به یک میلیون و ۶۳۵ هزار ۶۶۸ واحد و شاخص بازار دوم با (۲۶۶۵۷) واحد کاهش معادل (۰.۶۴) درصد به ۴ میلیون و ۱۵۵هزار و ۲۲۳ واحد رسید.

تاثیر بر شاخص کل

از سویی دیگر، امروز ۶ نماد «تاپیکوبا ( ۱۸۶۳)، شستا با (۶۵۶)، شتران با (۶۸۳)، خودرو با (۵۷۹)، وغدیر با (۵۳۶)، شبهرن با (۴۸۶) » بیشترین تاثیر منفی و تنها نماد «ذوب» با (۴۲۴) واحد بیشترین تاثیر مثبت را در روند شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

نمادهای پرتراکنش و ارزش معاملات

این گزارش می افزاید، ۷ نماد پرتراکنش شامل «شتران، ذوب، شبندر، شستا، خودرو، فولاد و ثشاهد» بودند و در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۳۲۹ هزار و۵۲۴ نوبت معاملاتی مجموع ارزش معاملات «سهام و حق تقدم، صندوق سهامی و صندوق درآمد ثابت» به ۹ هزار و ۵۶۶ میلیارد تومان رسید که به تفکیک ارزش سهام و حق تقدم شامل «۴۹۰۲» میلیارد تومان، صندوق سهامی شامل «۸۵۹» میلیارد تومان و صندوق درآمد ثابت شامل «۳۸۰۵» میلیارد تومان بود.

وضعیت آیفکس

گفتنی است در پایان معاملات دومین روز هفته جاری، شاخص فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش (۳۷۱) واحدی به ۲۶ هزار و ۶۷۰ واحد رسید و نمادهای «بپاس با (۴۰)، آریا با (۲۳)، فصبا با (۲۱)، وسپهر با (۱۸)، انتخاب با (۱۷)، هرمز با (۱۵) و شاوان با (۱۴) واحد» بیشترین تاثیر را در افت شاخص این بازار داشتند.

ارسال نظر