شناسه خبر : 35928

اختصاصی چابک‌آنلاین؛

روند شاخص بازار سهام تا پایان سال صعودی است

روند شاخص بازار سهام تا پایان سال صعودی است

به گفته یک کارشناس بازار سرمایه، بیشترین خروج پول در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته، به‌ترتیب مربوط به گروه بانکی، بیمه و گروه سیمان بوده است.

چابک آنلاین، لیلا امیری، ایمان صادقی در گفتگو با چابک آنلاین اظهار داشت: طی هفته‌ای که گذشت، صنعت بانک با 347 میلیارد تومان، صنعت شیمیایی با 249 میلیارد تومان و گروه دارویی با 165 میلیارد تومان بیشترین خروج پول هفتگی را داشته‌اند.

وی افزود: در آخرین روز معاملاتی هفته نیز گروه بانکی با 132 میلیارد تومان، گروه بیمه با 49 میلیارد تومان و گروه سیمان نیز با 27 میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی در معاملات خرد را تجربه کردند.

صادقی با اشاره به اینکه از 17 اردیبهشت‌ماه 1402 بازار روند نزولی به خود گرفت و این روند در روزهای اخیر  نیز در بازار ادامه داشت، بیان داشت: طی شش روز گذشته نسبت به هفته‌های قبل از آن تا حدودی میانگین ارزش و حجم معاملات افزایش یافت. همچنین با خریدهای بهتر حقوقی‌ها، حجم و ارزش معاملات نسبت به هفته و حتی ماه‌های گذشته بالاتر رفت.

صادقی ارزش معاملات طی این مدت (از اردیبهشت 1402 تا کنون) را 487 همت عنوان کرد.

این کارشناس بازار سرمایه انتشار اخبار مختلف در مورد تغییر نرخ خوراک پتروشیمی‌ها را یکی از عوامل تأثیرگذار بر معاملات سهام دانست و اظهار داشت: طی روزهای گذشته بارها شاهد انتشار تأییدیه‌ها و تکذیبیه‌هایی در مورد تغییر نرخ خوراک پتروشیمی‌ها بودیم تا در نهایت روز چهارشنبه گذشته افزایش نرخ خوراک به 7 هزار تومان تأیید و تصویب شد که این موضوع فشار عرضه را از نیمه دوم معاملات این روز افزایش داد و در نتیجه شاهد فروش هیجانی سهام توسط سهامداران بودیم.

وی با بیان اینکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته  قیمت میانگین آخرین معامله بسیاری از سهم‌ها زیر قیمت پایه‌‌شان معامله شد، پیش‌بینی کرد که بازار، اول هفته آینده را با عرضه شروع کند و رفته‌رفته تقاضا وارد بازار شده و دوباره شاهد خرید سهم‌ها توسط حقوقی‌ها از کف قیمتها باشیم.

صادقی روند شاخص تا پایان سال جاری را به‌‌طور کلی صعودی پیش‌بینی کرد و گفت: صنایع ریالی از جمله، گروه بانکی و به‌‌خصوص گروه خودرویی و قطعات تا پایان 1402 می‌توانند مستعد بیشترین  رشد باشند.

 

ارسال نظر