شناسه خبر : 35842

اختصاصی چابک آنلاین؛

شاخص بازار سهام قد علم کرد

شاخص بازار سهام قد علم کرد

در پی بررسی طرح اصلاح فرمول محاسبه نرخ خوراک گاز پتروشیمی ها و صنایع ، بازار دوباره جان گرفت.

چابک آنلاین، سعید رشیدی، روند معاملات بازار سهام روز سه شنبه با انتشار اخباری مبنی بر بررسی طرح اصلاح فرمول محاسباتی نرخ خوراک و گاز پتروشیمی ها و صنایع ، صعودی شد و شاخص کل بورس معاملات امروز را با حدود 44 هزار واحد افزایش به پایان رساند.

دراین روز، از 314 نماد فعال در بورس اوراق بهادار تهران، 264 نماد مثبت و 50 نماد در بازه منفی معامله شدند.

همچنین از 311 نماد فرابورسی 209 نماد در بازه مثبت و 102 نماد در بازه منفی قرار گرفتند.

ازاین تعداد، 126 نماد بورسی و 103 نماد فرابورسی صف خرید بودند و 3 نماد بورسی و 54 نماد فرابورسی نیز در صف فروش قرار گرفتند.

بررسی جزئیات آمار معاملات نشان می دهد،نمادهای مثبت امروز بیش از 4 درصد رشد داشته اند که نشان دهنده فشار تقاضای بالا در تمامی بازار است.

 حضورحقوقی ها نیز درمعاملات امروز رشد چشمگیری داشت و هرگاه سهامی با رنج منفی رو به رو می شد حقوقی ها برای حمایت از آن اقدام می کردند.

به این ترتیب،شاخص کل بورس در معاملات روز سه شنبه بیش از 2.2 درصد افزایش ارتفاع داد و به 1 میلیون و 999 هزار واحد رسید.

 شاخص کل فرابورس نیز با 581 واحد افزایش بر روی قله 26 هزار و 387واحد روز را به پایان رساند. 

درمعاملات امروز، نمادهای بورسی «فولاد» «فملی» «شستا» «وبملت» و «پارسیان» و نمادهای فرابورسی «آریا» «وسپهر» «خاور» و «صبا» که بیشترین تأثیر را در افت حدود سه درصدی شاخص کل روز گذشته داشتند؛ در معاملات امروز  این افت را جبران کردند و بیشترین تأثیر را در افزایش شاخص کل به ثبت رساندند. 

روز آشتی حقیقی با معاملات خرد

بعد از چند روز خروج حقیقی ها از معاملات خرد، امروز شاهد ورود947 میلیارد تومان پول حقیقی به معاملات خرد بودیم. 

اما این ورود به صندوق های درآمد ثابت اتفاق نیفتاد و حقیقی های بازار در مجموع 376 میلیارد تومان از معاملات این صندوق ها خارج کردند. 

همچنین بر خلاف روزهای قبل،سرانه خرید حقیقی ها بیشتر از سرانه فروش بود. کارشناسان این موضوع را نشانه ورود پول های درشت حقیقی می دانند.

برترین های بازار

درمعاملات امروز بیشترین افزایش قیمت به نمادهای«فاما» «کخاک» «تیپیکو» و بیشترین کاهش قیمت به نمادهای «غشان» «فخاش» و «سدشت» تعلق گرفت.

بیشترین افزایش ارزش صنایع درتولید فلزات گرانب های غیرآهن ، زغال سنگ و سایر مواد معدنی اتفاق افتاد وگروه های سخت افزار و ماشین آلات ، بنادر و کشتیرانی و خدمات جانبی تولید محصولات شیمیایی بیشترین کاهش ارزش را داشتند.

درگروه خدمات جانبی تولید محصولات نیروگاهی ، نماد های «مبین» و «بفجر» قرار می گیرند.

 

ارسال نظر