شناسه خبر : 27750

اختصاصی چابک آنلاین؛

توثیق سهام مزیت‌های محصولات بیمه ای را افزایش می دهد

سهام شرکت های بیمه ای از ارزندگی خوبی در بازار سرمایه برخوردارند

توثیق سهام مزیت‌های محصولات بیمه ای را افزایش می دهد

نائب رییس هیات مدیره هلدینگ میلاد شهر، اظهارکرد: شرکت های بیمه ای از لحاظ ارزندگی، ارزش بالایی در بازار سهام دارند و با توجه به دارایی خیلی خوبی که دارند مورد توجه سهامداران هستند.

چابک آنلاین، بهاره تاجر باشی، "کمال خانزاده" در گفت وگو با چابک آنلاین، گفت: بازار سرمایه درحال حاضر به دلیل نبود نقدینگی مورد نیاز،  در شرایط خوبی قرار ندارد و نه تنها قیمت سهام شرکت های بیمه ای، بلکه قیمت  شرکت های دارای  بنیاد قوی و سودآوری خوب هم افت کرده است.

 

وی، با اشاره به دارایی های خوب شرکت های بیمه ای، افزود: حدود 35 تا 40 درصد ارزش خالص دارایی های شرکت های بیمه ای در بازار قیمت گذاری شده است.

نایب رییس هیات مدیره هلدینگ میلاد شهر، تصریح کرد: در روزهای اخیر خروج پول زیادی از بازار سرمایه صورت گرفت و از آن طرف هم ورود پول وجود ندارد و بازار سهام مشکل نقدینگی دارد و هم اکنون  سهم های ارزنده ای در بازار هستند که خریداری ندارند.

وی، درخصوص ورود صنعت بیمه به سامانه توثیق، گفت: اگر زیرساخت فنی اینکار ایجاد و این سامانه در صنعت بیمه هم راه اندازی شود بسیار عالی است و شرکت های بیمه ای می توانند بسترهای قانونی لازم را برای استفاده از ذخائری که ایجاده شده، آماده کنند.

نایب رییس هیات مدیره هلدینگ میلاد شهر، ادامه داد: سامانه توثیق (ستاره)  ابزاری جدید است که در کشورهای زیادی عملیاتی شده واینکه مشتریان صنعت بیمه بتوانند از بیمه نامه های خود به عنوان وثیقه استفاده کنند باعث می شود که به مزیت محصولات بیمه ای افزوده شده و جذابیت آن برای مشتریان بیشترشود.

خانزاده، درپاسخ به این سوال چابک آنلاین که آیا بازار بیمه و بازار سرمایه ایران  ظرفیت طراحی و به کارگیری ابزارهای مالی همچون اوراق بیمه ای و مشتقات  را دارند، گفت: اخیرا جلسه ای در سازمان بورس برگزارشد که در این جلسه معاون سازمان بورس، مدیرعامل و معاون یکی از شرکت های بیمه ای حضور داشتند و یکسری مطالب فنی از سوی آنها مطرح شد که شرکت های بیمه ای با ذخائری که دارند می توانند ابزارهای مالی جدیدی را ارائه دهند.

وی، با بیان اینکه این طرح هنوز اجرایی نشده و قراراست در این زمینه کار انجام شود، افزود: این پتانسیل در صنعت بیمه وجود دارد که شرکت های بیمه ای با ذخائری که دارند بتوانند اوراق منتشر کنند وبسترهایی هم آماده شده اما هنوز اجرایی نشده و برخی از شرکت های بیمه ای بسیار مشتاق هستند که ابزارهای مالی جدیدی را به بازار سرمایه بیاورند.

 

ارسال نظر