شناسه خبر : 51189

تولید قارچ اردیبهشت به ۲۴ هزار تن رسید

تولید قارچ اردیبهشت به ۲۴ هزار تن رسید

دبیرانجمن پرورش دهندگان قارچ گفت: در اردیبهشت ۲۴ هزار تن قارچ در کشور تولید شده است که با آغاز فصل گرما از ابتدای تیر این میزان تا حدودی کاهش می‌یابد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، نیما باغبانی، گفت: با توجه به آنکه گرمای هوا به قدری نیست که واحد‌ها را از لحاظ شرایط برودتی دچار مشکل کند، براین اساس روزانه ۸۰۰ تا ۸۵۰ تن قارچ در سطح کشور توزیع می‌شود.

به گفته او، با آغاز فصل گرما از ابتدای تیرماه برآورد می‌شود که توزیع روزانه قارچ به ۷۰۰ تن برسد و مجدد از شهریورماه با خنک شدن هوا به ۹۰۰ تا ۹۵۰ تن افزایش می‌یابد.

باغبانی با بیان اینکه در اردیبهشت ۲۴ هزارتن قارچ در کشور تولید شد، افزود: برآورد می‌شود که تا پایان سال تولید قارچ به ۲۲۰ هزار تن برسد.

دبیرانجمن پرورش دهندگان قارچ قیمت کنونی هرکیلو قارچ سرمزرعه بسته به کیفیت را ۸۰ تا ۹۰ هزارتومان و در خرده فروشی‌ها بسته به کیفیت و مناطق مختلف ۱۰۵ تا ۱۲۵  هزارتومان اعلام کرد و گفت: فروش قارچ بالاتر از ۱۲۵ هزارتومان برای مصرف کننده قابل قبول نیست.

او با بیان اینکه قیمت قارچ تغییری نداشته است، گفت: هم اکنون قارچ با نرخ مصوب پاییز ۱۴۰۲ عرضه می‌شود و تمام تلاشمان برآن است که تغییر نرخی تا رسیدن بازار به ثبات و پایداری نسبی نداشته باشیم.

ارسال نظر