شناسه خبر : 41509

نرخ کنونی هرکیلو قارچ سرمزرعه ۸۵ تا ۹۵ هزارتومان اعلام شد

نرخ کنونی هرکیلو قارچ سرمزرعه  ۸۵ تا ۹۵ هزارتومان اعلام شد

دبیر انجمن پرورش دهندگان قارچ از توزیع روزانه ۷۲۰ تا ۷۵۰ تن قارچ در سطح کشور خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نیما باغبانی دبیر انجمن پرورش دهندگان قارچ گفت: طبق روال سنوات قبل، واحد‌های تولیدی در فصل سرما با حداکثر ظرفیت کار می‌کنند که براین اساس پیش بینی می‌شود تولید قارچ تا پایان سال به ۲۱۰ هزارتن برسد.

او از توزیع روزانه ۷۲۰ تا ۷۵۰ تن قارچ در سطح کشور خبر داد و گفت: با فرهنگ سازی مصرف قارچ، میزان عرضه با تقاضا کاملا همخوانی دارد و هیچ مشکلی در توزیع نداریم.

باغبانی نرخ کنونی هرکیلو قارچ سرمزرعه را ۸۵ تا ۹۵ هزارتومان اعلام کرد و افزود: نرخ کنونی هرکیلو قارچ برای مصرف کننده بسته به کیفیت و مناطق مختلف ۱۰۵ تا ۱۳۰ هزارتومان است.

دبیر انجمن پرورش دهندگان قارچ درباره آخرین وضعیت صادرات گفت: امسال برآورد‌ها حاکی از آن بود که صادرات به ۱۲ تا ۱۴ هزارتن برسد، اما بدلیل تقاضای مناسب در بازار داخل پیش بینی می‌شود که حداکثر صادرات به ۶ تا ۷ هزارتن برسد. گفتنی است عمده صادرات به عراق، قطر، امارات، عمان، ارمنستان در حال انجام است.

او ادامه داد: بنابر آمار تولید قارچ نسبت به ۶ ماه ابتدای سال حدود ۴۰ درصد افزایش داشته است چراکه در ۶ ماه نخست سال، واحد‌های تولیدی حداکثر با ۶۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کردند.

باغبانی از ثبات قیمت قارچ در ماه‌های اخیر خبر داد و گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که قیمت قارچ تا پایان سال تغییری نداشته باشد.

 

ارسال نظر