شناسه خبر : 45471

برنامه‌ریزی برای حل مشکلات صندوق‌های بازنشستگی

برنامه‌ریزی برای حل مشکلات صندوق‌های بازنشستگی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در ۲ سالی که از عمر دولت سیزدهم می‌گذرد تعداد قابل توجهی طرح جدید به بهره‌برداری رسیده تا صندوق‌های بازنشستگی به بهره‌وری مناسب برسد؛ امیدواریم بتوانیم هر سال ۱۵ درصد از کسری صندوق‌ها را از خزانه کم کنیم و با سرمایه‌گذاری مشکلات بازنشستگان را کاهش دهیم.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: معدل بین ۱۱ تا ۲۱ همت سود صندوق در سال ۱۴۰۱ است که بابت حقوق بازنشستگان پرداخت می‌شود. سالانه ۲۶۰ هزار میلیارد تومان باید بابت حقوق و مستمری و بیمه و بیمه تکمیلی پرداخت شود. حلقه مفقوده این است که نتوانستیم بهره‌وری را افزایش دهیم. در ۲ سالی که از عمر دولت سیزدهم می‌گذرد تلاش‌های فراروانی صورت گرفته است. تعداد قابل توجهی طرح جدید به بهره‌برداری رسیده است، زنجیره ارزش تعریف شده و حلقه‌های مفقوده در حال پیدا شدن است برای اینکه ما به بهره‌وری مناسب برسیم.

وی تاکید کرد: گرچه کل سرمایه صندوق بازنشستگی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار میلیارد است و اگر امروز تبدیل به نقدینگی شوند قادر به پاسخگویی پرداخت‌های یک ساله نیز نخواهند بود، اما امیدواریم بتوانیم در هر سال ۱۰ تا ۱۵ درصد از کسورات خود از خزانه عمومی کمتر کنیم و با سرمایه‌گذاری مناسب مشکلات بازنشستگان عزیز کم کنیم. ما بازنشستگان را نعمت می‌دانیم و دولت سیزدهم دغدغه معیشت آن‌ها را دارد.

 

ارسال نظر