شناسه خبر : 40389

تولید تخم مرغ ۱۰ درصد افزایش می‌یابد

تولید تخم مرغ ۱۰ درصد افزایش می‌یابد

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار تهران گفت: با ورود مرغ‌های جوان به چرخه تولید، پیش بینی می‌شود که تولید تخم مرغ تا پایان سال با رشد ۱۰ درصدی به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن برسد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ناصر نبی پور گفت: قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۴۷ تا ۴۸ هزارتومان است که کماکان با نرخ منطقی و واقعی خود اختلاف دارد.

او با بیان اینکه مشکلی در تولید تخم مرغ نداریم، افزود: تولید ماهانه تخم مرغ به حدود ۱۱۰ هزارتن رسیده است که با احتساب سرانه مصرف ۱۴ کیلو به ازای هرنفر، حداقل ۲۰۰ هزارتن مازاد تولید داریم که به شرط عدم محدودیت‌های خلق الساعه امکان این میزان صادرات وجود دارد.

نبی پور ادامه داد: امسال بر آورد می‌شود که تا پایان سال تولید تخم مرغ  ناشی از ورود مرغ های جوان  با رشد ۱۰۰ هزارتنی معادل  ۱۰درصد نسبت به سال قبل به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن برسد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار تهران افزود: تاکنون گزارشی از شیوع آنفلوانزا حاد پرندگان در واحد‌های مرغداری صنعتی نداشتیم.

او با بیان اینکه صادرات تخم مرغ کماکان در حال انجام است، گفت: بعد از لغو ممنوعیت، صادرات به طور محدود به افغانستان، عراق و ترکیه انجام می‌شود.

نبی پور گفت: با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های دامی، نرخ منطقی هرکیلو تخم مرغ ۵۷ هزارتومان است که انتظار می‌رود مسئولان وزارت جهاد هرچه سریع‌تر نرخ را در راستای کاهش زیان مرغداران اصلاح کنند.


 

ارسال نظر