شناسه خبر : 39121

اختصاصی چابک آنلاین؛

درآمدهای عملیاتی صنایع کاغذی کتیبه گستر صدرا جهش قابل توجهی خواهد داشت

درآمدهای عملیاتی صنایع کاغذی کتیبه گستر صدرا جهش قابل توجهی خواهد داشت

شرکت صنایع کاغذی کتیبه گستر صدرا درآبان ماه سال ۱۳۹۶ به صورت سهامی خاص در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسیده است.

به گزارش چابک آنلاین، انجام انواع معاملات بازرگانی داخلی و خارجی، واردات و صادرات انواع محصولات کاغذی وکالاهای مجاز، توسعه ،تکمیل و راه اندازی کارخانجات و شرکتهای فعال در زمینه خدماتی مرتبط با موضوع بازرگانی از جمله محورهای اساسنامه این شرکت  محسوب می شود.

هرچندکه فعالیت اصلی این شرکت در سال مورد بررسی در گزارش،تولید ،چاپ، برش، بسته بندی و توزیع و پخش انواع محصولات کاغذی و فروش بازرگانی بوده است.

برای بهتر شناختن توانمندی ها، بد نیست نگاهی هم برظرفیت های این شرکت بیندازیم.

گفته می شودکه ظرفیت اسمی  شرکت صنایع کاغذی کتیبه گسترصدرا درزمینه رول پوزحرارتی(کاغذ حرارتی ) 1000 تن است.

برای  آشنایی بیشتر با فعالیت هاو برنامه ای آتی این شرکت، گفت گویی با "محمد مهدی سیفی" ، مدیرعامل شرکت صنایع کاغذی کتیبه گستر صدرا صورت گرفته که از نظر می گذرد:

مهمترین اقدامات شرکت صنایع کاغذی کتیبه گستر صدرا برای افزایش سود دهی چیست؟

شرکت صنایع کاغذی کتیبه گستر صدرا، در سال 1396 تأسیس شده و در ابتدا این مجموعه با یک خط تولید محصولات کاغذ حرارتی فعالیت خود را آغاز کرد.

درسال های ابتدایی فعالیت، این شرکت تلاش کرد تا با قیمت های رقابتی و همچنین کیفیت ممتاز محصولات تولیدی در بازار محصولات حرارتی به عنوان یک بازیگر معرفی شود.

در ادامه فعالیت، این شرکت با راه اندازی واحد بازرگانی به حوزه سایر محصولات چاپی نیز ورود کرد.

با توجه به ظرفیت فروش محصولات حرارتی، این مجموعه در سال 1401، با افزایش 500 درصدی ظرفیت خطوط تولیدی به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان محصولات در این زمینه به فعالیت خود ادامه داد.

تمامی اقدامات این شرکت در زمینه توسعه که همسو با اهداف اولیه این شرکت بوده که منجر به افزایش سود خالص و درآمدهای عملیات این شرکت شده است.

ازصنعت چاپ و نشرو بسته بندی به عنوان یکی از صنایع پولساز در جهان یاد می شود، چرا در ایران در این زمینه برندهای قوی شکل نگرفته اند؟

متأسفانه صنعت چاپ و نشر در ایران به صورت کلی به دلایل مختلف در صنایع پولساز طبقه بندی نمی شود.

یکی از دلایل اصلی این امر وابستگی بیش از 80 درصدی به واردات از خارج کشور است.

درسال های گذشته متأسفانه به دلیل تحریم ها این صنعت با چالشهای گوناگونی مواجه بود.

همچنین شرایط اقتصادی کشور، وضعیت را به گونه ای رقم زده که بهای تمام شده رقابتی محصولات تولیدی، در بسیاری موارد حائز اهمیت است، بنابراین در حوزه بسته بندی و همچنین سایر محصولات چاپی قیمت به کیفیت ارجحیت دارد. بنابراین درحال حاضر شرایط به گونه ای بوده  که سرمایه گذاری کلان و ایجاد برند ملی از نظر فعالان اقتصادی توجیه ناپذیر است.

گفته می شود که در حال حاضر نزدیک به 5 هزارو 500 چاپخانه صنفی و صنعتی در کشور دارای مجوز هستند آیا صنعت چاپ و نشر به سمت تغییر چهره درحال حرکت است؟

 به صورت کلی و بیان ساده میتوان چاپخانه ها را در دو دسته چاپخانه های گسترده و همچنین چاپخانه هایی با خدمات خرد دسته بندی کرد.

چاپخانه های گسترده ، خدمات مربوط به حوزه چاپ را ارائه می دهند و چاپخانه های کوچکتر تنها ارائه دهنده یک یا چند خدمت محدود هستند.

تعدادی زیادی از چاپخانه های خرد با توجه به شرایط اقتصادی قادر به ادامه فعالیت نبوده و تنها به دلیل برخورداری از برخی مزایا اقدام به تمدید مجوز صنفی میکنند.

به نظر میرسد که در آینده تنها شاهد حضور چاپخانه های گسترده با قدرت بیشتر خواهیم بود که بخش عمده سهم بازار را در اختیار خواهند داشت.

بنابراین به دلایلی که پیشتر نیز بیان شد، استقبال فعالان اقتصادی از صنعت چاپ و نشر در حال حاضر قابل توجه نیست.

با وجود تعداد بالای شرکت های فعال در صنعت چاپ کشور،اما چرا تنها یک شرکت در بازار سرمایه حضور دارد؟

به نظر میرسد تا زمانی که شرایط اقتصادی پایدار شود و این صنعت به سمت نوآوری و شکوفایی پیش رود، بازار سرمایه استقبال چندانی از این حوزه نشان ندهد.

راهبرد جنابعالی برای توسعه کتیبه گستر صدرا چیست و قراراست که برای متنوع سازی مشتریان و افزایش سود دهی چه اقداماتی صورت پذیرد؟

درحال حاضر کتیبه گستر صدرا تمام ظرفیت تولیدی خود را جذب کرده و در سال جاری به دنبال تمرکز بیشتر در حوزه واردات مواد اولیه این صنعت به منظور سودآوری و کسب سهم بیشتر از بازرگانی است.

درخصوص سود و درآمد عملیات نیز ترجیح  میدهم پس از تحقق آن سخن بگویم، اما این نوید را میدهم که درآمدهای عملیاتی شرکت در سال جاری نیز جهش قابل توجهی خواهد داشت.

با توجه به فرسوده بودن ماشین آلات در صنعت چاپ و بسته بندی، آیا این شرکت نیز برای نوسازی ماشین آلات برنامه ای دارد؟

متأسفانه فرسوده بودن ماشین آلات صنعت چاپ یکی از چالش های اساسی این حوزه است.

به روزترین ماشین آلات این صنعت عمدتاً حداقل عمری 10 ساله دارند. 

البته در بسیاری موارد، ماشین آلات جوابگوی نیازهای حال حاضر صنعت بوده، اما هزینه های تعمیر و نگهداری ماشین آلات با توجه به فرسودگی و بالا بودن هزینه های تأمین قطعات یدکی، بهای تمام شده محصولات تولیدی را افزایش می دهد. 

ازاین نکته نیز نباید غافل شد که برخی از انواع بسته بندی ها و کیفیت های مورد انتظار با توجه به روز نبودن ماشین آلات در ایران قابل تأمین نیستند.

البته در حوزه تولید محصولات حرارتی، با توجه به اینکه تکنولوژی ماشین آلات در جهان تغییر چندانی نداشته، با چالش خاصی مواجه نیستیم.

دورنمای بازار کاغذ حساس را با توجه به توسعه خدمات الکترونیک در حوزه بیمه و بانک چگونه ارزیابی می کنید؟

حوزه کاغذ حساس یا حرارتی، مشتریان تخصصی خود را دارد که کاغذ صدرا توانسته با عملکرد مطلوب، به عنوان یکی از بازیگران اصلی این حوزه فعالیت کند.

درحوزه بازرگانی نیز این مجموعه در حال بررسی ایجاد و راه اندازی چاپخانه گسترده با ماشین آلات کامل است.

در صورت تأسیس چاپخانه با توجه به موقعیت مکانی این مجموعه، سبد مشتریان این شرکت رشد قابل توجهی را خواهد داشت.

البته ، با توجه به افزایش هزینه های مصرف کنندگان کاغذ حرارتی در کشور، مشتریان این حوزه به سمت ایجاد فرهنگ کاهش استفاده از محصولات کاغذ حساس قدم برداشته اند. 

از طرف دیگر ، مسائلی مانند ایجاد پایانه های فروشگاهی در کشور در سمت دیگر تقاضای جدیدی در این صنعت ایجاد کرده است. 

در کل به نظر میرسد تا  5 سال آینده تقاضای این حوزه تغییر چشمگیری را شاهد نباشد.

 

ارسال نظر