شناسه خبر : 36823

اختصاصی چابک آنلاین؛

کمبود انرژی در شرایط فعلی به دلیل عملکرد مسولان دولت های قبلی است

کمبود انرژی در شرایط فعلی  به دلیل عملکرد مسولان دولت های قبلی است

مدیر انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک ایران، اعلام کرده که اخذ مجوز تأسیس واحدهای تولیدی به معنای اخذ مجوزهای لازم در زمینه تأمین انرژی از نهادهای ذیربط است و آنها با سنجش تمام زوایای کار، تأمین انرژی مورد نیاز تولیدکنندگان را تضمین می‌کنند.

چابک آنلاین، لیلا امیری، بهنام عزیززاده در گفتگو با چابک آنلاین بیان کرد: مسئولیت تأمین انرژی واحدهای تولیدی، بر عهده دولت است، بنابراین زمانی که یک واحد تولیدی فعالیتش را آغاز می‌کند به این معناست که در راستای تأمین انرژی، مورد حمایت سازمان‌ها و ادارات ذیربط قرار دارد.

وی، چالش‌های پیش روی صنایع در راستای تأمین انرژی را مربوط به سال‌های گذشته دانست و افزود: سال‌هاست که محدودیت انرژی برای واحدهای تولیدی در نظر گرفته شده که در فصول مختلف متفاوت بوده ؛ به‌عنوان مثال تولیدکنندگان در زمستان با محدودیت  گاز و در تابستان با محدودیت  برق مواجه‌ بوده اند. 

به گفته عزیززاده، در حال حاضر نیز برخی واحدهای تولیدی مجبور هستند یک روز در هفته و برخی نیز باید دو روز در هفته تعطیل باشند تا در تأمین انرژی با مشکل مواجه نشوند.

مدیر انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک ایران اظهار داشت: عدم تأمین انرژی برای واحدهای تولیدی پیوسته از جمله واحدهای تولیدی کاشی و سرامیک بسیارتاثیر گذار بوده  و این واحدهای تولیدی نمی‌توانند با صرفه‌جویی و کم کردن مصرف انرژی به تولید محصول  خود طبق برنامه ادامه دهند.

وی با بیان اینکه نهادهای تأمین‌کننده برق معتقدند واحدهای تولیدی باید با راه‌اندازی نیروگاه در تأمین برق مورد نیازشان گام بردارند، تصریح کرد: احداث نیروگاه‌های محلی مستلزم حمایت واحدهای تولیدی توسط مسئولان مربوطه است و آنها باید از امکانات، تجهیزات و وام‌های ویژه‌ای برخوردار شوند تا بتوانند چنین نیروگاهی را احداث کنند. 

عزیززاده گفت: از آنجایی که صنعت باید اولویت کشور باشد، لازم است وزارت نیرو در راستای توسعه شبکه، سرمایه‌گذاری لازم را داشته باشد تا واحدهای تولیدی با چالش قطعی برق مواجه نشوند.

مدیر انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک ایران تبعات قطعی برق واحدهای تولیدی را دارای تاثیرات منفی توصیف کرد و افزود: چنانچه روند سال‌های گذشته در زمینه انرژی در شرایط فعلی هم  ادامه داشته باشد، تولیدکنندگان با مشکل در برنامه‌های فروش مواجه شده و قادر به تأمین کالاهای سفارشی در موعد مقرر نخواهند بود، در نتیجه بازار را از دست خواهند داد و تمام این مسائل باعث زیان‌ده شدن واحد تولیدی خواهد شد.

به گفته عزیززاده، چنانچه مسئولان مربوطه در زمینه تأمین و رفع کسری انرژی واحدهای تولیدی طی سال‌های گذشته برنامه‌‌ریزی‌‌ها و سرمایه‌گذاری‌های لازم را انجام می‌دادند، امروزه تولیدکنندگان با کمبود انرژی مواجه نبودند.

وی، افزایش نرخ انرژی را از دیگر چالش‌هایی دانست که واحدهای تولیدی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و خاطرنشان کرد که از بین رفتن ناترازی در تأمین انرژی مستلزم تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات مؤثر مسئولان مربوطه در این راستا است.

 

ارسال نظر