شناسه خبر : 35874

اختصاصی چابک آنلاین؛

کاشی و سرامیک ایران به ۵۰ کشور دنیا صادر می شود

کاشی و سرامیک ایران به 50 کشور دنیا صادر می شود

مدیر انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک ایران با اشاره به صادرات ۱۹۰ میلیون مترمربع از کل تولیدات سال گذشته ،بیان داشت: در حال حاضر کاشی و سرامیک ایران به ۵۰ کشور دنیا صادر می‌شود که کشور عراق با سهم ۷۲ درصدی مهمترین مقصد صادراتی تولیدکنندگان این صنعت بوده است.

چابک آنلاین، لیلا امیری، بهنام عزیززاده، در گفتگو با چابک آنلاین، خاطرنشان کرد: کارخانجات کاشی و سرامیک کشور به‌خاطر برخورداری از تکنولوژی روز دنیا، قادر به تولید  محصولات با کیفیت جهانی هستند.

وی،ورود به بازارهای جهانی را برای تولید کنندگان این صنعت مهم  و با اهمیت دانست و گفت: باید توجه داشت که کاشی و سرامیک‌های تولیدی کشور به‌لحاظ کیفیت جزو محصولات تراز اول دنیا بوده  و به‌لحاظ حجم تولید و صادرات نیز در جایگاه پنجم دنیا قرار دارد.

به گفته مدیر انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک ایران، بنابراین به‌لحاظ کمی و کیفی مشکلی پیش روی صادرات کاشی و سرامیک ایران قرار ندارد.

وی،محدودیت‌های نقل و انتقال، لجستیک و محدودیت‌های بانکی همچون بازگشایی ال‌سی (LC) و... را از جمله مسائلی دانست که ورود کاشی و سرامیک ایران به بازارهای جهانی را با چالش هایی روبه‌رو کرده است.

عزیززاده، با اشاره به صادرات 40 درصدی کاشی و سرامیک ایران، اظهار داشت: سال گذشته حدود 500 میلیون مترمربع کاشی و سرامیک تولید شده که قریب به 190 میلیون مترمربع صادر شده است.

مدیر انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک ایران با بیان اینکه ایران به 50 کشور دنیا کاشی و سرامیک صادر می‌کند، تصریح کرد: کشورهای همسایه و برخی کشورهای اروپایی مقصد صادرات کاشی و سرامیک ایران هستند که بیشترین صادرات به عراق با 72 درصد صورت گرفته  و امیدواریم در سال جاری میزان صادرات کاشی و سرامیک ایران افزایش یابد.

ارسال نظر