۳ میلیون کنتور تا پایان سال هوشمندسازی می شوند

۳ میلیون کنتور تا پایان سال هوشمندسازی می شوند

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران از هوشمندسازی ۳ میلیون کنتور تا پایان سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: اقدام ما پس از هوشمندسازی این خواهد بود که هرکسی صرفه‌جویی در مصرف داشته باشد نسبت به سهمیه‌ای که به آن تخصیص می‌دهیم بتواند در بازار ثانویه گاز را به فروش برساند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، رضا نوشادی، با بیان اینکه هوشمندسازی کنتور ۲۷ میلیون مشترک در دستور کار است، اظهار کرد: این موضوع باید با تنظیم‌گری همراه شود، در غیر این صورت تنها به مدیریت اطلاعات و پایش منتهی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه، ۳ تا ۴ میلیارد دلار اعتبار برای ابرپروژه هوشمندسازی در نظر گرفته شده است، گفت: طرح‌های هوشمندسازی برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی‌ شده و امسال هوشمندسازی ۳ میلیون مشترک انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با اشاره به جزئیات ایجاد بازار ثانویه، گفت: باتوجه به اینکه شر کت ملی گاز ایران در اغلب قراردادها تعهد تامین گاز را برای چهارماهه سرد سال ندارد، پتروشیمی‌ها و صنایع دیگر می‌توانند در این بازار با ارائه  گواهی صرفه‌جویی گاز را برای صنعت خودشان استفاده کنند.

نوشادی با بیان اینکه این طرح شامل حال تمام بخش‌ها از جمله خانگی و صنایع می‌شود، اظهار کرد: این یک بازار مانند بورس است و هرکسی می‌تواند خرید کند.

وی با بیان اینکه با تنظیم‌گری سراغ بدمصرف‌ها و  پرمصرف‌ها خواهیم رفت و بنا داریم اقشار ضعیف جامعه را کمک کنیم تا بتوانند سیستم‌های خانگی خودشان را عایق کنند، اظهار کرد: امیدواریم تنظیم‌گری‌هایی که در توسعه گاز طراحی می‌شود اجازه اجرا را از مراکز دولتی کسب کند تا ما روزگار درخشان‌تری را در صنعت گاز کشور داشته باشیم.

 

ارسال نظر